Хитови червила с
дълготраен матиращ ефект са новият фаворит на дамите
Дамите все по-често пазаруват в специализирани магазини за дрогерийни
стоки и оценяват високо модела на dm, който им предлага огромно разнообразие от
над 14 000 продукта, бързо и удобно пазаруване в уютни и просторни
магазини и консултация от добре обучен дрогерист. Доказателство за това е
двуцифреният ръст на всички категории в топ 10, достигащ при някои от тях до
над 20% на годишна база. През финансовата година са продадени над 5 милиона
повече продукта от цялото портфолио, в сравнение с миналата година.
През последната година българката харчи средно 40% повече за по-висок
клас грим за любимите си продукти от четирите основни категории – спирали за
мигли, грим и кремове за лице и червила, в сравнение с миналата година. Това
показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2017 г.
– 30 септември 2018г.
Най-голяма разлика в цената се наблюдава в категория „Червила и гланц
за устни“, в която победителят е на цена 11-15 лева, докато победителят от
миналогодишното издание е бил на цена 4-6 лева, което означава, че дамите все
по-често купуват по-луксозни червила в сравнение с периода октомври 2016
г.-септември 2017 г. Най-купуваният продукт от тази категория e течно червило
от висок клас, което придава зашеметяващ матов ефект и омекотява и подхранва
устните. Продължава интересът на дамите към матовите цветове, докато преди 2-3
години хит са били ярките червила с гланц ефект. Модерните червила са с
атрактивни опаковки, включително и украсени с кристали и благородни камъни. С
тях красотата и стилът на модните подиуми навлизат в ежедневието на дамите.
През миналата година водещите световни марки промениха вида на тези
продукти и наложиха изцяло нов тип червила. Те вече не само придават цвят на
устните, но и ги променят визуално. Това се постига благодарение на 3D и
холограмни ефекти, нови наситени цветове и бляскави оттенъци. Промяната в
предпочитанията на българката, показва, че дамите у нас са в крак със
световните тенденции и че за тях червилото вече е елемент на стила, така както
е в страните, които създават и налагат модните тенденции.
През последните 12 месеца българките са купували и високостойностни
спирали за мигли.
Спиралата за мигли с комбинирано действие – за обем и удължаване на
миглите, оглавява класацията „dm топ 10“ за втора поредна година. Това
означава, че е продуктът, който е реализирал най-голям дял от оборота на
компанията. Разликата между предишното и настоящото издание е, че българките
вече купуват спирали от по-висок клас на цена 17-23 лева, докато година
по-рано, най-популярните спирали са стрували 14-16 лева. Това е поредно
доказателство, че премиум козметиката става все по-достъпна и взема все
по-голям пазарен дял.
Ослепителният вид на дамите се допълва и от по-висок клас грим и крем.
Победителят в категория „Грим за лице“ е фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за
свеж, младежки вид на кожата, на цена 10-15 лева. Дискретният блясък на
най-предпочитания фон дьо тен е близък до оттенъка на много типове кожа и това
е поредното доказателство, че българката все повече предпочита максимално
естествен, ненатрапчив грим.Тази тенденция продължава и в категория „Основна
грижа за лицето“, в която победителят е по-висок клас дневен крем против бръчки
на цена 10-13 лева, който подмладява кожата и възстановява нейната еластичност.
Повишеното търсене на премиум кремове за лице показва, че българката е
преодоляла модното увлечение по ампулите с лифтинг ефект, които са били №1 в
категорията в предишното издание и предпочита доказани, „класически“ продукти.
През миналата година стандартният шампоан е отстъпил мястото си на
специален продукт за подхранване на косъма. Победителят в тази категория
съдържа няколко специални вида глина за мазни корени и сухи краища.
Нарастващата популярност на шампоани с естествени съставки показва, че дамите у
нас обръщат все по-голямо внимание на качествената грижа за косата и прилагат
най-модерните и иновативни продукти. Това се вижда и в засилващата се тенденция
за завръщане към природата, която намира своето отражение във всички аспекти на
козметиката. Този тренд е подкрепен и от големите международни производители,
които предлагат все повече продукти с естествени съставки.
Стремежът към максимална естественост се забелязва и при боите за коса.
В периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г. най-желаният цвят от
дамите е бил „Естествено кафяво“. Много важно е и боята да предпазва косата и
затова изборът на българките е крем боя с подхранващи съставки и три нива на
защита на косъма – преди, по време и след боядисването. Така, комбинирайки
шампоан с глини и висококачествена боя, всяка дама може да има блестяща и
здрава коса.
Таблица 1:
Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2017/2018 г. по оборот
№
|
Категория
|
Топ артикул
|
Ценови диапазон
|
1
|
Грим за очи
|
Спирала за обем и
удължаване на миглите
|
17-23 лв.
|
2
|
Бои за коса
|
Боя за коса цвят „Естествено
кафяво“
|
10-12 лв.
|
3
|
Шампоан
|
Шампоан с няколко
вида глина за мазни корени и сухи краища, 400мл.
|
6-9 лв.
|
4
|
Грим за лице
|
Фон дьо тен в цвят
„Златно бежово“ за по-младежка кожа
|
10-15 лв.
|
5
|
Основна грижа лице
|
Дневен крем 50мл.,
против бръчки
|
10-13 лв.
|
6
|
Паста за зъби
|
Паста за зъби
срещу кървене на венци
|
4-6 лв.
|
7
|
Червила и гланцове
|
Дълготрайно
червило с матов ефект
|
11-15 лв.
|
8
|
Универсални перилни препарати
|
Бебешки течен
перилен препарат 1,3л.
|
6-8 лв.
|
9
|
Бебешки пелени
|
Пелени 7-14кг.
голяма опаковка 70бр.
|
24-32 лв.
|
10
|
Део
|
Дезодорант
туристическа опаковка 35мл.
|
2-3 лв.
|
С повишаването на стандарта на живот, дамите у нас са все по-склонни да
експериментират с нови козметични продукти. Те смело тестват брандове, които
тепърва навлизат на пазара. Пример за това е новата собствена марка на dm –
trend IT UP, която беше представена в България в средата на 2017 година и вече
се радва на огромна популярност и отбеляза ръст на продажбите от 300%, особено
сред жените около 30 години, които харесват младежкото ѝ излъчване.
В новото издание на класацията „dm топ 10“ победителите в две от категориите
са бебешки продукти - бебешки течен перилен препарат и пелени, които втора
поредна година са в класацията. Тези продукти са на 8-а и 9-а позиция и са на
цена съответно 6-8 и 24-32 лева. Българката предпочита големи пакети от 70 броя
пелени, което показва, че тя пазарува разумно и се стреми да получи максимална
стойност срещу оптимална цена.
През последните години магазините на dm се утвърдиха като предпочитано
място за пазаруване на стоки за бебето от майки и млади семейства и заради
голямото разнообразие от храни, козметика и аксесоари за най-малките. Към
момента компанията предлага над 200 био и натурални продукта за бебета и малки
деца и асортиментът непрекъснато се разширява. В специализираните сектори за
био храни в магазините на dm хората вече могат да открият и най-новите
предложения от марката dmBio, които включват адаптирани млека, пюрета, сокове,
каши и много други храни с гарантирано качество.
Една от водещите тенденции в сектора на търговията с дрогерийни стоки
през миналата година беше повишеното търсене на био и натурални храни и
козметика. Може да се каже, че завръщането към природата е и ще бъде водеща
тенденция в грима и храненето през следващите години. Това означава и че все
повече хора ще пазаруват в магазините на dm, тъй като компанията активно
развива тези продуктови линии. Към момента компанията предлага над 900 био и
натурални продукта – козметика, грим, храни и продукти за бебето, и планира в
следващата година да развие още повече този сегмент от асортимента си.
При натуралната козметика най-търсените продукти са от собствената
марка на dm alverde, която е един от най-харесваните и популярни брандове
натурална козметика не само у нас, но и в страни като Германия, където е №1.
През последната година dm удвои асортимента от този бранд и така българките
вече имат достъп до същото многообразие както и дамите в Западна Европа.
При био храните най-купуваните продукти също са от собствена марка на
компанията - dmBio. Те отбелязват огромен ръст от над 80% в сравнение с година
по-рано, което показва, че хората харесват и се доверяват на собствените марки
на dm. Като цяло ръстът в категорията био и натурални храни и напитки е над 30%
и доказва, че все повече хора обръщат сериозно внимание на здравословното
хранене и начин на живот и са свикнали да купуват такива продукти като био и
натурални млека, сокове, ориз, захар, паста, кафе, чайове и много други на
разумни цени.
Във връзка с новото издание на класацията „dm топ 10“ Георги Търнев,
управител на dm
България заяви: „Магазините на dm все повече се утвърждават
като предпочитано място за пазаруване на козметика и стоки за дома, както
показва постоянният ръст на покупките. Това означава, че хората ценят
страхотния ни бизнес модел да предлагаме огромно разнообразие от качествени,
иновативни и натурални и био продукти на разумни цени.“
Георги Търнев |
--------
Класацията „dm топ 10“ се изготвя за трета поредна година от
най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, която има 74 магазина
в 25 града в България. Тя може да се счита за показателна за пазара, тъй като e
базирана на данните за оборота от продажбата на над 30 милиона продукта за
последната финансова година (01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г.).
Няма коментари:
Публикуване на коментар