Георги Търнев, Евелина Великова, Андрей |Петров |
Ръстът е 19% спрямо предходния отчетен период. През изминалата
финансова година dm България* направи инвестиции у нас в размер на 4,5 мил. лв.
- за обучение на служителите, разширяване и модернизиране на филиалната мрежа,
с цел подобряване на клиентското изживяване. Сега почти 70% от магазините вече
са с по-удобна подредба, по-широки коридори и актуален моден дизайн. За
по-голямо удобство при пазаруване компанията променя локацията на избрани от
тях. Общият брой на филиалите на компанията достигна 73, в 25 града, а броят на
служителите е близо 650, което я прави най-голямата специализирана верига за
търговия с дрогерийни стоки у нас. На 11 октомври бе открит 74-тия филиал на
компанията в гр. Пловдив.
Отличните финансови резултати се дължат на все по-нарастващата
популярност на бизнес модела на dm, който предлага бързо и удобно пазаруване на
над 14 000 продукта и компетентна консултация. Доказателство за това, че хората
все по-често избират специализираните магазини на dm за покупка на козметика,
продукти за дома, бебето, био и натурални продукти и други, са данните за
продажбите на компанията. През периода 01.10.2017–30.09.2018 г. са закупени над
30 милиона артикула, което е с 5 милиона повече в сравнение с миналата година.
Важна част от доброто клиентско изживяване е и компетентната
консултация. Затова dm България инвестира в обучението на своите служители и
работи за въвеждането на нова професия за България – „дрогерист“.
В тази връзка компанията реализира дългосрочна програма за повишаване
на квалификацията. Тя стартира с изпращането на група служители за едногодишно
обучение в Австрия по австрийска учебна програма, която включва задълбочено
изучаване на предмети като биология, химия, ботаника, биохимия, наука за храненето
и т.н. Като следваща стъпка - в
партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София - беше
разработен и курс за обучение на dm дрогеристи в България, базиран на опита на
преподавателите от гимназията и австрийската програма.
До момента 20 управители на магазини са преминали едногодишно специализирано
обучение. В началото на октомври стартира нов курс, в който са включени нови 20
служители. Целта на компанията е в следващите години, във всеки магазин на dm
да има поне един обучен дрогерист. Така благодарение на инвестициите в обучения
и развитие на служителите, всеки клиент на dm ще може да получи компетентна
консултация, която надхвърля нивото на продавач-консултанта.
През последната финансова година продължи активното развитие на
асортимента на dm България. Бяха представени редица нови брандове и бяха развити
допълнително харесвани продуктови линии, особено в сегмента на био и
натуралните храни и козметика.
Асортиментът за дамите беше обогатен с иновативни бои за коса от
собствените брандове Balea Colornique и réell’e. Първата е иновативна боя без
амоняк с алкализиращи вещества от ново поколение, което позволява оцветяването
на косата и в същото време я предпазва от увреждане. Освен това съдържа био
екстракти от лайка, маточина и глухарче като така допринася за по-малкото
накъсване на косата. Balea Colornique е насочена основно към млади жени, които
искат да имат свежо излъчване и да сменят визията, когато поискат или момичета,
които тепърва започват да променят цвета на косата си. Затова и боите са с
по-къса трайност на цвета – до 5 или до 24 измивания.
Новата собствена марка réell’e е крем боя за дълготраен цвят. От същата
серия са и иновативни спрей бои в 4 нюанса за бързо нанасяне в корените. При
тях няма опасност от отмиване дори при
намокряне на косата и всяка дама може бързо и лесно да освежи прическата си.
Изключително полезен продукт са кърпичките за премахване на боя от кожата, с
които домашното боядисване става още по-лесно и приятно.
През тази година новост са и предложенията за момичета и тийнейджърки.
Специално за тях бяха представени продуктите за дълга момичешка коса Langhaarmädchen
и новата марка декоративна козметика 183 DAYS by trend IT UP. Последната е
развитие на собствения бранд trend IT UP, който беше представен в началото на
2018 г. и бързо се превърна в любима козметика за младите дами.
През 2018 г. беше представена най-новата серия продукти за грижа за
тялото за мъже Strassenkicker, насочена към активните, спортуващи господа. Затова
и лице на серията е легендарният футболист Лукаш Подолски.
Важна част от развитието на асортимента на dm е предлагането на огромно
разнообразие от био и натурални храни и козметика, което е в отговор на все
по-големия интерес към здравословното хранене и начин на живот. Към момента
продуктите в този сегмент са над 500 и броят им непрекъснато се увеличава.
В специализираните сектори за био храни клиентите вече могат да открият
най-новите предложения от марката dmBio за бебета и малки деца, които включват адаптирани
млека, пюрета, сокове, каши и много други храни. Така все повече майки ще могат
да осигурят на децата си сертифицирана био храна с гарантирано качество.
През изминалата финансова 2017/18 година dm България реализира успешно
социалните инициативи „Веселите зъбки“ и „Слънчевите деца“, които обхванаха над
70 000 деца в цялата страна. За втора година dm България подкрепи фондация
„Живот със синдром на Даун“ като дари 10.000 лв в рамките на „Слънчеви деца
2018“ за Проекта „Адаптирано плуване за 2019 г“, в който ще участват 30 деца
със синдрома от Варна, София, Стара Загора, Габрово, Гълъбово и Дупница.
През месец април 2018 г. стартира съвместната кампания на dm България и
Garnier „Капачки за усмивки“ за събиране и рециклиране на пластмасови капачки.
За тази цел във всички магазини на dm бяха поставени специални кутии за
капачки. Всички средства, набрани от рециклирането, ще бъдат дарени на
"Специализирана болница за активно лечение по детски болести - проф. д-р
Иван Митев" ЕАД – София и ще бъдат използвани за закупуване на
специализирана медицинска апаратура.
Андрей Петров |
Във връзка с финансовите резултати на компанията Андрей Петров,
Председател на Борда на управителите на dm България, заяви: „Поредната година,
в която компанията отбелязва впечатляващ ръст на оборота, е най-доброто
доказателство, че хората все повече харесват бизнес модела на dm и че нашите
магазини с огромния избор от над 14 000 артикула са техният първи избор
при пазаруване на козметика, стоки за дома и био и натурални продукти. Ние ще
продължим да се развиваме, като откриваме нови магазини на най-удобните локации
за клиентите, и да разширяваме асортимента си така, че да отговорим на
търсенето на всеки един клиент.“
--------
*dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в
Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm, която за финансовата 2017/2018
година отбелязва приходи в размер на 10.7 милиарда евро, което е ръст от 4,3%
на годишна база. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави
от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 8% до 2,6
милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3566, а служителите близо 62
000.
Няма коментари:
Публикуване на коментар