Translate

четвъртък, 18 юни 2015 г.

Хоспитализираните пациенти, ако не са доволни от лечението или от отношението към тях, ще могат да се оплакват в РЗОК в срок до 7 дни след изписването им



решиха депутатите с приетите на второ четене поправки в Закона за здравното осигуряване (ЗЗО).
Критериите какво е грубо отношение и доколко пациентът се чувства щастлив, ще бъдат определени от здравния министър. Жалбите за „неудовлетвореността” може да са за отчетена, но непроведена медицинска дейност, отказан достъп до медицинска документация, получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми, без правно основание, за грубо държание на персонала и др. Те ще подават до директора на съответната РЗОК, а тя ще бъде длъжна в срок от 30 дни да направи проверка и да излезе с решение има ли нарушение или не. Докато тече проверката, здравното заведение няма да получи пари за извършеното лечение. Ако за шест месеца към едно лечебното заведение има три или повече основателни оплаквания, то съответната РЗОК ще прекратява договора за финансиран за определен период от време, предвиждат поправките.
Депутати обаче имат притеснения по отношение обективността на критериите, които може да доведат до неоснователни жалби, клевети и дори опити за рекет.

Няма коментари:

Публикуване на коментар