събота, 20 октомври 2018 г.

„dm топ 10“: Българката харчи над 40% повече за по-висок клас грим


Хитови червила с дълготраен матиращ ефект са новият фаворит на дамите

Дамите все по-често пазаруват в специализирани магазини за дрогерийни стоки и оценяват високо модела на dm, който им предлага огромно разнообразие от над 14 000 продукта, бързо и удобно пазаруване в уютни и просторни магазини и консултация от добре обучен дрогерист. Доказателство за това е двуцифреният ръст на всички категории в топ 10, достигащ при някои от тях до над 20% на годишна база. През финансовата година са продадени над 5 милиона повече продукта от цялото портфолио, в сравнение с миналата година.
През последната година българката харчи средно 40% повече за по-висок клас грим за любимите си продукти от четирите основни категории – спирали за мигли, грим и кремове за лице и червила, в сравнение с миналата година. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018г.
Най-голяма разлика в цената се наблюдава в категория „Червила и гланц за устни“, в която победителят е на цена 11-15 лева, докато победителят от миналогодишното издание е бил на цена 4-6 лева, което означава, че дамите все по-често купуват по-луксозни червила в сравнение с периода октомври 2016 г.-септември 2017 г. Най-купуваният продукт от тази категория e течно червило от висок клас, което придава зашеметяващ матов ефект и омекотява и подхранва устните. Продължава интересът на дамите към матовите цветове, докато преди 2-3 години хит са били ярките червила с гланц ефект. Модерните червила са с атрактивни опаковки, включително и украсени с кристали и благородни камъни. С тях красотата и стилът на модните подиуми навлизат в ежедневието на дамите.
През миналата година водещите световни марки промениха вида на тези продукти и наложиха изцяло нов тип червила. Те вече не само придават цвят на устните, но и ги променят визуално. Това се постига благодарение на 3D и холограмни ефекти, нови наситени цветове и бляскави оттенъци. Промяната в предпочитанията на българката, показва, че дамите у нас са в крак със световните тенденции и че за тях червилото вече е елемент на стила, така както е в страните, които създават и налагат модните тенденции.
През последните 12 месеца българките са купували и високостойностни спирали за мигли.
Спиралата за мигли с комбинирано действие – за обем и удължаване на миглите, оглавява класацията „dm топ 10“ за втора поредна година. Това означава, че е продуктът, който е реализирал най-голям дял от оборота на компанията. Разликата между предишното и настоящото издание е, че българките вече купуват спирали от по-висок клас на цена 17-23 лева, докато година по-рано, най-популярните спирали са стрували 14-16 лева. Това е поредно доказателство, че премиум козметиката става все по-достъпна и взема все по-голям пазарен дял.
Ослепителният вид на дамите се допълва и от по-висок клас грим и крем. Победителят в категория „Грим за лице“ е фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за свеж, младежки вид на кожата, на цена 10-15 лева. Дискретният блясък на най-предпочитания фон дьо тен е близък до оттенъка на много типове кожа и това е поредното доказателство, че българката все повече предпочита максимално естествен, ненатрапчив грим.Тази тенденция продължава и в категория „Основна грижа за лицето“, в която победителят е по-висок клас дневен крем против бръчки на цена 10-13 лева, който подмладява кожата и възстановява нейната еластичност. Повишеното търсене на премиум кремове за лице показва, че българката е преодоляла модното увлечение по ампулите с лифтинг ефект, които са били №1 в категорията в предишното издание и предпочита доказани, „класически“ продукти.
През миналата година стандартният шампоан е отстъпил мястото си на специален продукт за подхранване на косъма. Победителят в тази категория съдържа няколко специални вида глина за мазни корени и сухи краища. Нарастващата популярност на шампоани с естествени съставки показва, че дамите у нас обръщат все по-голямо внимание на качествената грижа за косата и прилагат най-модерните и иновативни продукти. Това се вижда и в засилващата се тенденция за завръщане към природата, която намира своето отражение във всички аспекти на козметиката. Този тренд е подкрепен и от големите международни производители, които предлагат все повече продукти с естествени съставки.
Стремежът към максимална естественост се забелязва и при боите за коса. В периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г. най-желаният цвят от дамите е бил „Естествено кафяво“. Много важно е и боята да предпазва косата и затова изборът на българките е крем боя с подхранващи съставки и три нива на защита на косъма – преди, по време и след боядисването. Така, комбинирайки шампоан с глини и висококачествена боя, всяка дама може да има блестяща и здрава коса.
Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2017/2018 г. по оборот
Категория
Топ артикул
Ценови диапазон
1
Грим за очи
Спирала за обем и удължаване на миглите
17-23 лв.
2
Бои за коса
Боя за коса цвят „Естествено кафяво“
10-12 лв.
3
Шампоан
Шампоан с няколко вида глина за мазни корени и сухи краища, 400мл.
6-9 лв.
4
Грим за лице
Фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за по-младежка кожа
10-15 лв.
5
Основна грижа лице
Дневен крем 50мл., против бръчки
10-13 лв.
6
Паста за зъби
Паста за зъби срещу кървене на венци
4-6 лв.
7
Червила и гланцове
Дълготрайно червило с матов ефект
11-15 лв.
8
Универсални перилни препарати
Бебешки течен перилен препарат 1,3л.
6-8 лв.
9
Бебешки пелени
Пелени 7-14кг. голяма опаковка 70бр.
24-32 лв.
10
Део
Дезодорант туристическа опаковка 35мл.
2-3 лв.
С повишаването на стандарта на живот, дамите у нас са все по-склонни да експериментират с нови козметични продукти. Те смело тестват брандове, които тепърва навлизат на пазара. Пример за това е новата собствена марка на dm – trend IT UP, която беше представена в България в средата на 2017 година и вече се радва на огромна популярност и отбеляза ръст на продажбите от 300%, особено сред жените около 30 години, които харесват младежкото ѝ излъчване.
В новото издание на класацията „dm топ 10“ победителите в две от категориите са бебешки продукти - бебешки течен перилен препарат и пелени, които втора поредна година са в класацията. Тези продукти са на 8-а и 9-а позиция и са на цена съответно 6-8 и 24-32 лева. Българката предпочита големи пакети от 70 броя пелени, което показва, че тя пазарува разумно и се стреми да получи максимална стойност срещу оптимална цена.
През последните години магазините на dm се утвърдиха като предпочитано място за пазаруване на стоки за бебето от майки и млади семейства и заради голямото разнообразие от храни, козметика и аксесоари за най-малките. Към момента компанията предлага над 200 био и натурални продукта за бебета и малки деца и асортиментът непрекъснато се разширява. В специализираните сектори за био храни в магазините на dm хората вече могат да открият и най-новите предложения от марката dmBio, които включват адаптирани млека, пюрета, сокове, каши и много други храни с гарантирано качество.
Една от водещите тенденции в сектора на търговията с дрогерийни стоки през миналата година беше повишеното търсене на био и натурални храни и козметика. Може да се каже, че завръщането към природата е и ще бъде водеща тенденция в грима и храненето през следващите години. Това означава и че все повече хора ще пазаруват в магазините на dm, тъй като компанията активно развива тези продуктови линии. Към момента компанията предлага над 900 био и натурални продукта – козметика, грим, храни и продукти за бебето, и планира в следващата година да развие още повече този сегмент от асортимента си.
При натуралната козметика най-търсените продукти са от собствената марка на dm alverde, която е един от най-харесваните и популярни брандове натурална козметика не само у нас, но и в страни като Германия, където е №1. През последната година dm удвои асортимента от този бранд и така българките вече имат достъп до същото многообразие както и дамите в Западна Европа.
При био храните най-купуваните продукти също са от собствена марка на компанията - dmBio. Те отбелязват огромен ръст от над 80% в сравнение с година по-рано, което показва, че хората харесват и се доверяват на собствените марки на dm. Като цяло ръстът в категорията био и натурални храни и напитки е над 30% и доказва, че все повече хора обръщат сериозно внимание на здравословното хранене и начин на живот и са свикнали да купуват такива продукти като био и натурални млека, сокове, ориз, захар, паста, кафе, чайове и много други на разумни цени.
Във връзка с новото издание на класацията „dm топ 10“ Георги Търнев, управител на dm
Георги Търнев
България заяви: „Магазините на dm все повече се утвърждават като предпочитано място за пазаруване на козметика и стоки за дома, както показва постоянният ръст на покупките. Това означава, че хората ценят страхотния ни бизнес модел да предлагаме огромно разнообразие от качествени, иновативни и натурални и био продукти на разумни цени.“
 --------
Класацията „dm топ 10“ се изготвя за трета поредна година от най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, която има 74 магазина в 25 града в България. Тя може да се счита за показателна за пазара, тъй като e базирана на данните за оборота от продажбата на над 30 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г.).

Няма коментари:

Публикуване на коментар