Translate

събота, 20 октомври 2018 г.

„dm топ 10“: Българката харчи над 40% повече за по-висок клас грим


Хитови червила с дълготраен матиращ ефект са новият фаворит на дамите

Дамите все по-често пазаруват в специализирани магазини за дрогерийни стоки и оценяват високо модела на dm, който им предлага огромно разнообразие от над 14 000 продукта, бързо и удобно пазаруване в уютни и просторни магазини и консултация от добре обучен дрогерист. Доказателство за това е двуцифреният ръст на всички категории в топ 10, достигащ при някои от тях до над 20% на годишна база. През финансовата година са продадени над 5 милиона повече продукта от цялото портфолио, в сравнение с миналата година.
През последната година българката харчи средно 40% повече за по-висок клас грим за любимите си продукти от четирите основни категории – спирали за мигли, грим и кремове за лице и червила, в сравнение с миналата година. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018г.
Най-голяма разлика в цената се наблюдава в категория „Червила и гланц за устни“, в която победителят е на цена 11-15 лева, докато победителят от миналогодишното издание е бил на цена 4-6 лева, което означава, че дамите все по-често купуват по-луксозни червила в сравнение с периода октомври 2016 г.-септември 2017 г. Най-купуваният продукт от тази категория e течно червило от висок клас, което придава зашеметяващ матов ефект и омекотява и подхранва устните. Продължава интересът на дамите към матовите цветове, докато преди 2-3 години хит са били ярките червила с гланц ефект. Модерните червила са с атрактивни опаковки, включително и украсени с кристали и благородни камъни. С тях красотата и стилът на модните подиуми навлизат в ежедневието на дамите.
През миналата година водещите световни марки промениха вида на тези продукти и наложиха изцяло нов тип червила. Те вече не само придават цвят на устните, но и ги променят визуално. Това се постига благодарение на 3D и холограмни ефекти, нови наситени цветове и бляскави оттенъци. Промяната в предпочитанията на българката, показва, че дамите у нас са в крак със световните тенденции и че за тях червилото вече е елемент на стила, така както е в страните, които създават и налагат модните тенденции.
През последните 12 месеца българките са купували и високостойностни спирали за мигли.
Спиралата за мигли с комбинирано действие – за обем и удължаване на миглите, оглавява класацията „dm топ 10“ за втора поредна година. Това означава, че е продуктът, който е реализирал най-голям дял от оборота на компанията. Разликата между предишното и настоящото издание е, че българките вече купуват спирали от по-висок клас на цена 17-23 лева, докато година по-рано, най-популярните спирали са стрували 14-16 лева. Това е поредно доказателство, че премиум козметиката става все по-достъпна и взема все по-голям пазарен дял.
Ослепителният вид на дамите се допълва и от по-висок клас грим и крем. Победителят в категория „Грим за лице“ е фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за свеж, младежки вид на кожата, на цена 10-15 лева. Дискретният блясък на най-предпочитания фон дьо тен е близък до оттенъка на много типове кожа и това е поредното доказателство, че българката все повече предпочита максимално естествен, ненатрапчив грим.Тази тенденция продължава и в категория „Основна грижа за лицето“, в която победителят е по-висок клас дневен крем против бръчки на цена 10-13 лева, който подмладява кожата и възстановява нейната еластичност. Повишеното търсене на премиум кремове за лице показва, че българката е преодоляла модното увлечение по ампулите с лифтинг ефект, които са били №1 в категорията в предишното издание и предпочита доказани, „класически“ продукти.
През миналата година стандартният шампоан е отстъпил мястото си на специален продукт за подхранване на косъма. Победителят в тази категория съдържа няколко специални вида глина за мазни корени и сухи краища. Нарастващата популярност на шампоани с естествени съставки показва, че дамите у нас обръщат все по-голямо внимание на качествената грижа за косата и прилагат най-модерните и иновативни продукти. Това се вижда и в засилващата се тенденция за завръщане към природата, която намира своето отражение във всички аспекти на козметиката. Този тренд е подкрепен и от големите международни производители, които предлагат все повече продукти с естествени съставки.
Стремежът към максимална естественост се забелязва и при боите за коса. В периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г. най-желаният цвят от дамите е бил „Естествено кафяво“. Много важно е и боята да предпазва косата и затова изборът на българките е крем боя с подхранващи съставки и три нива на защита на косъма – преди, по време и след боядисването. Така, комбинирайки шампоан с глини и висококачествена боя, всяка дама може да има блестяща и здрава коса.
Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2017/2018 г. по оборот
Категория
Топ артикул
Ценови диапазон
1
Грим за очи
Спирала за обем и удължаване на миглите
17-23 лв.
2
Бои за коса
Боя за коса цвят „Естествено кафяво“
10-12 лв.
3
Шампоан
Шампоан с няколко вида глина за мазни корени и сухи краища, 400мл.
6-9 лв.
4
Грим за лице
Фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за по-младежка кожа
10-15 лв.
5
Основна грижа лице
Дневен крем 50мл., против бръчки
10-13 лв.
6
Паста за зъби
Паста за зъби срещу кървене на венци
4-6 лв.
7
Червила и гланцове
Дълготрайно червило с матов ефект
11-15 лв.
8
Универсални перилни препарати
Бебешки течен перилен препарат 1,3л.
6-8 лв.
9
Бебешки пелени
Пелени 7-14кг. голяма опаковка 70бр.
24-32 лв.
10
Део
Дезодорант туристическа опаковка 35мл.
2-3 лв.
С повишаването на стандарта на живот, дамите у нас са все по-склонни да експериментират с нови козметични продукти. Те смело тестват брандове, които тепърва навлизат на пазара. Пример за това е новата собствена марка на dm – trend IT UP, която беше представена в България в средата на 2017 година и вече се радва на огромна популярност и отбеляза ръст на продажбите от 300%, особено сред жените около 30 години, които харесват младежкото ѝ излъчване.
В новото издание на класацията „dm топ 10“ победителите в две от категориите са бебешки продукти - бебешки течен перилен препарат и пелени, които втора поредна година са в класацията. Тези продукти са на 8-а и 9-а позиция и са на цена съответно 6-8 и 24-32 лева. Българката предпочита големи пакети от 70 броя пелени, което показва, че тя пазарува разумно и се стреми да получи максимална стойност срещу оптимална цена.
През последните години магазините на dm се утвърдиха като предпочитано място за пазаруване на стоки за бебето от майки и млади семейства и заради голямото разнообразие от храни, козметика и аксесоари за най-малките. Към момента компанията предлага над 200 био и натурални продукта за бебета и малки деца и асортиментът непрекъснато се разширява. В специализираните сектори за био храни в магазините на dm хората вече могат да открият и най-новите предложения от марката dmBio, които включват адаптирани млека, пюрета, сокове, каши и много други храни с гарантирано качество.
Една от водещите тенденции в сектора на търговията с дрогерийни стоки през миналата година беше повишеното търсене на био и натурални храни и козметика. Може да се каже, че завръщането към природата е и ще бъде водеща тенденция в грима и храненето през следващите години. Това означава и че все повече хора ще пазаруват в магазините на dm, тъй като компанията активно развива тези продуктови линии. Към момента компанията предлага над 900 био и натурални продукта – козметика, грим, храни и продукти за бебето, и планира в следващата година да развие още повече този сегмент от асортимента си.
При натуралната козметика най-търсените продукти са от собствената марка на dm alverde, която е един от най-харесваните и популярни брандове натурална козметика не само у нас, но и в страни като Германия, където е №1. През последната година dm удвои асортимента от този бранд и така българките вече имат достъп до същото многообразие както и дамите в Западна Европа.
При био храните най-купуваните продукти също са от собствена марка на компанията - dmBio. Те отбелязват огромен ръст от над 80% в сравнение с година по-рано, което показва, че хората харесват и се доверяват на собствените марки на dm. Като цяло ръстът в категорията био и натурални храни и напитки е над 30% и доказва, че все повече хора обръщат сериозно внимание на здравословното хранене и начин на живот и са свикнали да купуват такива продукти като био и натурални млека, сокове, ориз, захар, паста, кафе, чайове и много други на разумни цени.
Във връзка с новото издание на класацията „dm топ 10“ Георги Търнев, управител на dm
Георги Търнев
България заяви: „Магазините на dm все повече се утвърждават като предпочитано място за пазаруване на козметика и стоки за дома, както показва постоянният ръст на покупките. Това означава, че хората ценят страхотния ни бизнес модел да предлагаме огромно разнообразие от качествени, иновативни и натурални и био продукти на разумни цени.“
 --------
Класацията „dm топ 10“ се изготвя за трета поредна година от най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, която има 74 магазина в 25 града в България. Тя може да се счита за показателна за пазара, тъй като e базирана на данните за оборота от продажбата на над 30 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г.).

dm България отчете рекорден оборот от над 132 милиона лева за финансовата година 01.10.2017–30.09.2018 г.


Георги Търнев, Евелина Великова, Андрей |Петров

Ръстът е 19% спрямо предходния отчетен период. През изминалата финансова година dm България* направи инвестиции у нас в размер на 4,5 мил. лв. - за обучение на служителите, разширяване и модернизиране на филиалната мрежа, с цел подобряване на клиентското изживяване. Сега почти 70% от магазините вече са с по-удобна подредба, по-широки коридори и актуален моден дизайн. За по-голямо удобство при пазаруване компанията променя локацията на избрани от тях. Общият брой на филиалите на компанията достигна 73, в 25 града, а броят на служителите е близо 650, което я прави най-голямата специализирана верига за търговия с дрогерийни стоки у нас. На 11 октомври бе открит 74-тия филиал на компанията в гр. Пловдив.
Отличните финансови резултати се дължат на все по-нарастващата популярност на бизнес модела на dm, който предлага бързо и удобно пазаруване на над 14 000 продукта и компетентна консултация. Доказателство за това, че хората все по-често избират специализираните магазини на dm за покупка на козметика, продукти за дома, бебето, био и натурални продукти и други, са данните за продажбите на компанията. През периода 01.10.2017–30.09.2018 г. са закупени над 30 милиона артикула, което е с 5 милиона повече в сравнение с миналата година.
Важна част от доброто клиентско изживяване е и компетентната консултация. Затова dm България инвестира в обучението на своите служители и работи за въвеждането на нова професия за България – „дрогерист“.
В тази връзка компанията реализира дългосрочна програма за повишаване на квалификацията. Тя стартира с изпращането на група служители за едногодишно обучение в Австрия по австрийска учебна програма, която включва задълбочено изучаване на предмети като биология, химия, ботаника, биохимия, наука за храненето и т.н. Като следваща стъпка -  в партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София - беше разработен и курс за обучение на dm дрогеристи в България, базиран на опита на преподавателите от гимназията и австрийската програма.
До момента 20 управители на магазини са преминали едногодишно специализирано обучение. В началото на октомври стартира нов курс, в който са включени нови 20 служители. Целта на компанията е в следващите години, във всеки магазин на dm да има поне един обучен дрогерист. Така благодарение на инвестициите в обучения и развитие на служителите, всеки клиент на dm ще може да получи компетентна консултация, която надхвърля нивото на продавач-консултанта.
През последната финансова година продължи активното развитие на асортимента на dm България. Бяха представени редица нови брандове и бяха развити допълнително харесвани продуктови линии, особено в сегмента на био и натуралните храни и козметика.
Асортиментът за дамите беше обогатен с иновативни бои за коса от собствените брандове Balea Colornique и réell’e. Първата е иновативна боя без амоняк с алкализиращи вещества от ново поколение, което позволява оцветяването на косата и в същото време я предпазва от увреждане. Освен това съдържа био екстракти от лайка, маточина и глухарче като така допринася за по-малкото накъсване на косата. Balea Colornique е насочена основно към млади жени, които искат да имат свежо излъчване и да сменят визията, когато поискат или момичета, които тепърва започват да променят цвета на косата си. Затова и боите са с по-къса трайност на цвета – до 5 или до 24 измивания.
Новата собствена марка réell’e е крем боя за дълготраен цвят. От същата серия са и иновативни спрей бои в 4 нюанса за бързо нанасяне в корените. При тях няма опасност от отмиване дори  при намокряне на косата и всяка дама може бързо и лесно да освежи прическата си. Изключително полезен продукт са кърпичките за премахване на боя от кожата, с които домашното боядисване става още по-лесно и приятно.
През тази година новост са и предложенията за момичета и тийнейджърки. Специално за тях бяха представени продуктите за дълга момичешка коса Langhaarmädchen и новата марка декоративна козметика 183 DAYS by trend IT UP. Последната е развитие на собствения бранд trend IT UP, който беше представен в началото на 2018 г. и бързо се превърна в любима козметика за младите дами.
През 2018 г. беше представена най-новата серия продукти за грижа за тялото за мъже Strassenkicker, насочена към активните, спортуващи господа. Затова и лице на серията е легендарният футболист Лукаш Подолски.
Важна част от развитието на асортимента на dm е предлагането на огромно разнообразие от био и натурални храни и козметика, което е в отговор на все по-големия интерес към здравословното хранене и начин на живот. Към момента продуктите в този сегмент са над 500 и броят им непрекъснато се увеличава.
В специализираните сектори за био храни клиентите вече могат да открият най-новите предложения от марката dmBio за бебета и малки деца, които включват адаптирани млека, пюрета, сокове, каши и много други храни. Така все повече майки ще могат да осигурят на децата си сертифицирана био храна с гарантирано качество.
През изминалата финансова 2017/18 година dm България реализира успешно социалните инициативи „Веселите зъбки“ и „Слънчевите деца“, които обхванаха над 70 000 деца в цялата страна. За втора година dm България подкрепи фондация „Живот със синдром на Даун“ като дари 10.000 лв в рамките на „Слънчеви деца 2018“ за Проекта „Адаптирано плуване за 2019 г“, в който ще участват 30 деца със синдрома от Варна, София, Стара Загора, Габрово, Гълъбово и Дупница. 
През месец април 2018 г. стартира съвместната кампания на dm България и Garnier „Капачки за усмивки“ за събиране и рециклиране на пластмасови капачки. За тази цел във всички магазини на dm бяха поставени специални кутии за капачки. Всички средства, набрани от рециклирането, ще бъдат дарени на "Специализирана болница за активно лечение по детски болести - проф. д-р Иван Митев" ЕАД – София и ще бъдат използвани за закупуване на
Андрей Петров
специализирана медицинска апаратура.
Във връзка с финансовите резултати на компанията Андрей Петров, Председател на Борда на управителите на dm България, заяви: „Поредната година, в която компанията отбелязва впечатляващ ръст на оборота, е най-доброто доказателство, че хората все повече харесват бизнес модела на dm и че нашите магазини с огромния избор от над 14 000 артикула са техният първи избор при пазаруване на козметика, стоки за дома и био и натурални продукти. Ние ще продължим да се развиваме, като откриваме нови магазини на най-удобните локации за клиентите, и да разширяваме асортимента си така, че да отговорим на търсенето на всеки един клиент.“

--------
*dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm, която за финансовата 2017/2018 година отбелязва приходи в размер на 10.7 милиарда евро, което е ръст от 4,3% на годишна база. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 8% до 2,6 милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3566, а служителите близо 62 000.

CORSO – отвори врати обновена и готова за сезон 2018/19


Event Hall - залата за събития, както стана нормално да се наричат тези пространства, на CORSO e може би най-мултифункционалната зала в столицата а може би и в страната, подходяща за организиране на клубни партита, семинари, лични поводи, корпоративни купони, репетиции и концерти на камерни и средно големи ансамбли и оркестри. В залата репетират много формации а клубния живот на мястото му спечели заслужена слава на най-многоликия клуб с наематели от всякакъв пол, възраст и интереси.
На оригиналната презентация, която беше нетрадиционно поднесена от младите актьори - Венцислав Сариев и Петър Петров, бяха демонстрирани всички възможности на залата, която притежава уникален саунд, осветление,
климатична инсталация и декор, който за целта грееше в тържествено златисто и черно кадифе.
Наемите на залата са абсолютно конкурентни а кетеринга, който беше демонстриран лично от шеф готвача на заведението накара присъстващите да останат далеч над препоръчваното от протокола време за презентацията.
Сред гостите на откриването на сезона, въпреки профилираното представяне насочено към агенции, които организират събития, бяха забелязани дипломати, артисти, журналисти, медийни шефове и безнесмени.
Най-свежата изненада на вечерта беше гайдаря на Валя Балканска Петър Янев, който в дует със сина си Стоян демонстрира виртуозното си изкуство, като подчини гайдата на клубния дух на залата и взриви публиката с неподозирано модерен репертоар.