Инвестицията е част от новата програма на компанията
- „L’Oréal за бъдещето“
Глобалният козметичен
лидер L'Oréal обяви създаването на нова програма за солидарност „L'Oréal за
бъдещето“ /L'Oréal for the Future/. В контекста на пандемията Covid-19 и с цел
да подпомогне справянето с част от нейните последици L'Oréal дава началото на
тази безпрецедентна програма за социална и екологична солидарност, която си
поставя следните приоритети:
- подпомагане на организации, които оказват подкрепа на силно уязвимите жени, които са сред първите жертви на социалната и икономическа криза, породена от пандемията, със създаването на благотворителен фонд в размер на 50 млн. евро;
- принос за възстановяване на засегнатите естествени екосистеми и за предотвратяване на изменението на климата, като 100 млн. евро ще бъдат инвестирани в околната среда.
Жан-Пол Агон, председател
и изпълнителен директор на L’Oréal, коментира: „През следващите месеци човечеството
ще бъде изправено пред различни социални кризи, включващи големи трудности и
страдания, особено за най-уязвимите. В същото време ние напълно осъзнаваме, че справянето
с предизвикателствата в областта на околната
среда е все по-належащо. Важно е да не се отказваме и да продължим по пътя към
устойчивата трансформация, от която се нуждае светът. Затова искаме да
потвърдим ангажимента си към околната среда и запазването на биологичното
разнообразие и да помогнем за смекчаване на последствията от социалната криза
за жените. Тези две каузи отразяват ценностите и дългосрочния ангажимент на
L’Oréal.“
50 млн. евро за подкрепа на силно уязвимите жени
L’Oréal Group, чиято основна мисия винаги е била да
подкрепя жените, и днес е насреща за тях и готова да им окаже подкрепа, защото
жените са сред силно засегнатите групи от кризата Covid-19, особено по
отношение на загуба на работа и доходи. Те представляват голяма част от
семействата с един родител и все по-често са принудени да разчитат на
хранителни банки за най-основните си нужди. В същото време домашното и
сексуалното насилие се увеличават по целия свят, включително във Франция /+30%/,
особено поради последиците от карантината.
За да предостави директна
помощ на жените в нужда, L'Oréal създава благотворителен фонд от 50 млн. евро, с
който ще подкрепи полевите и местните благотворителни организации в техните
усилия – да се борят с бедността, да помагат на жените да постигнат социална и
професионална интеграция, да предоставят спешна помощ на бежанци и жени с
увреждания, да се борят за предотвратяване на насилието над жени и да оказват подкрепа
на жертвите.
Александра Палт, Главен
директор по корпоративна отговорност в L'Oréal Group, заяви: „Кризата Covid-19
не щади никого, но също така изостря съществуващите неравенства с особено
пагубни последици за хората, които вече се борят за социално или икономическо
оцеляване или са жертви на злоупотреба, особено жените. Важно е да предприемем
действия за подкрепа на най-уязвимите жени. Въпреки тази социална криза, не
трябва да забравяме и за необходимостта от силен ангажимент към околната среда.
Ако искаме да намерим устойчив и приобщаващ начин да преминем през настоящата криза,
трябва да се съсредоточим и върху предотвратяването на изменението на климата и
ерозията на биоразнообразието, които сега заплашват още по-силно и радикално да
разклатят живота ни, обществата и икономиките, отново с жените като първи
жертви.“
100 милиона евро, предназначени за инвестиции в
околната среда
В допълнение към
дългосрочните си усилия за намаляване на въздействието на компанията върху
околната среда, които са част от програмата за устойчиво развитие „Споделяме
красотата с всички“, L'Oréal Group реши да инвестира 100 млн. евро за
разрешаване на две ключови екологични предизвикателства:
- регенериране на увредените естествени екосистеми: 50 млн. евро ще бъдат използвани за финансиране на проекти за възстановяване на морските и горските екосистеми, което от своя страна ще открие нови възможности за социално и икономическо развитие на местното население, което зависи от тези екосистеми /развитие на устойчиво земеделие и риболов, екотуризъм, продажба на въглеродни кредити/. Фондът за възстановяване на природата /L'Oréal Fund for Nature Regeneration/ има за цел да възстанови един милион хектара екосистеми, да улови от 15 до 20 млн. тона CO2 и да създаде стотици възможности за работа до 2030 г.
- предотвратяване на климатичните промени: 50 млн. евро ще бъдат предоставени за финансиране на проекти, свързани с кръговата икономика. С този фонд L'Oréal Group има за цел да допринесе за търсенето на решения и създаването на бизнес модели, които да подпомагат развитието на кръговата икономика, особено по отношение на рециклирането и управлението на пластмасовите отпадъци.
L'Oréal Group планира да
представи новата си програма за устойчивост до 2030 г. в края на юни, която ще бъде
в унисон с целите на програмата „L'Oréal за бъдещето“ и ще гарантира, че всички
дейности на L'Oréal уважават природните закони.
„Споделяме красотата с всички“ /Sharing Beauty with All/ е програмата за
устойчиво развитие на L’Oréal
Като част от „Споделяме
красотата с всички“, корпоративната програма за устойчиво развитие, стартирана
през 2013 г., L'Oréal пое осезаеми ангажименти до 2020 г., обхващащи дейностите
на компанията по цялата верига – от дизайна на продукта и получаването на
съставки до производството и дистрибуцията, които имат въздействие върху
околната среда и обществото.
В края на 2019 г. програмата постигна следните резултати:
В края на 2019 г. програмата постигна следните резултати:
- 78% намаление на емисиите на CO2 от фабриките на компанията и дистрибуционни центрове в сравнение с 2005 г./с 37% увеличение на обемите на производство през същия период/;
- Подобрен социален или екологичен профил за 85% от продуктите на L’Oréal, представени през 2019 г., като всички нови продукти на групата са разработени с помощта на инструмента за екодизайн SPOT;
- 90 635 души от уязвими общности са получили подкрепа при намирането на работа, благодарение на програмата за солидарност Sourcing на L’Oréal;
- За четвърта поредна година L'Oréal получи три отлични оценки – оценка „А“, най-добрият възможен резултат от всички оценки на CDP в три ключови области: защита на климата, устойчиво управление на води и на гори. L'Oréal е единствената компания в световен мащаб, спечелила 3 оценки „A“ в класацията на CDP за четири години.
С тази програма за
устойчиво развитие, както и със своята силна етична ангажираност, политиката си
за насърчаване на многообразието и филантропските си начинания, подкрепени от
фондация L'Oréal и марките на компанията, групата на L'Oréal допринася за постигане
на 15 от 17-те цели за устойчиво развитие, определени през 2015г. от ООН.
Няма коментари:
Публикуване на коментар