По време на събитието бе представена платформа за
обмен на добри практики и дискусии в инженерните науки и технологии
Над 50 жени преподаватели
/от Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Технически университет –
София, Технически университет – Варна, Химико-технологичен и металургичен
университет – София, Институт по информационни и комуникационни технологии
(ИИКТ-БАН), представители на Сдружение „Център за изследване и анализи“ и BCWT
(Български център на жените в технологиите)/ взеха участие в семинар,
финансиран от ЮНЕСКО по програмата му за 2018-2019 г. По време на семинара бяха
обсъждани различни теми, сред които - мястото на жените в инженерните науки и
технологии, с какви проблеми се сблъсква жената-инженер, пътят на
професионалното ѝ развитие, какви са възможностите на пазара на труда и
перспективите за професионално ориентиране, както и бе представена платформа за
обмен на добри практики и дискусии.
Тя има за цел да повиши
осведомеността за правата и възможностите на жените за участие в ръководства на
инженерно-технологични организации, както и да насърчава дамите към избор на
кариера в областта на инженерно-техническите науки.
С помощта на платформата
ще се разработят серия от механизми и конкретни мерки за подпомагане на жените
предприемачи в областта на инженерно-технически направления, ще се стимулира
присъствието на младите жени в развитието на технологично–иновативни
направления за постигане на целите на устойчивото развитие, както и на условия
за професионалната реализация на жените. Чрез работните дейности ще бъдат
обединени представители от различните сфери на обществото и ще се споделят
добри практики в областта на равнопоставеността на двата пола.
По време на събитието
дамите се запознаха и с резултатите от националното проучване за мястото на
жените в инженерните науки и технологии. Данните от него показват, че все още
има инженерни специалности и науки, които не предразполагат активното участие
на жените инженери, и се запазва нагласата, че природните науки,
информационните технологии и техническите науки са по-подходящи за мъже,
отколкото за жени. Проучването сочи, че има дисбаланс по отношение на висшето
образование в инженерно-технологичните науки – 33,8% от мъжете имат такова,
докато жените са едва 11,92%, както и при съотношението на мъже-жени в
инженерната бизнес среда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар