Световните продажби на таблети нараснаха, през четвъртото тримесечие на
миналата година отвъд най-оптимистичните прогнози до 52,5 милиона,
показва изследване на компанията IDC. Пазарът на таблети е регистрирал
растеж от 75,3% на годишна основа през четвъртото тримесечие и от 74,3%
спрямо предишното тримесечие, когато продажбите достигнаха едва 30,1
милиона единици.
IDC съобщи, че най-големият растеж идва от Android,
включително таблети, произведени от южнокорейската компания Samsung и
тайванската Asus, която продава таблета Nexus.
Apple остава най-голямата
компания на пазара на таблети, показва изследването. iPad на Apple запазва водещата
си позиция с 22,9 милиона продадени таблета. Това е растеж с 48% спрямо
предишната година, но е по-малко от общия растеж на пазара. В резултат
на това пазарният дял на Apple намалява за второ поредно тримесечие до
43,6% спрямо 46,4% през третото тримесечие, съобщава БГНЕС.
Microsoft, която пусна на
пазара новия си таблет Surface през последното тримесечие на миналата
година, не е успяла да влезе в топ пет на най-големите компании,
продавайки скромните 900 000 устройства. Samsung, която е
втората най-голяма компания на пазара на таблетите, е регистрирала
годишен растеж от 263%, продавайки 7,9 милиона устройства и с пазарен
дял от 15,1%. Amazon, която не предоставя собствени данни за продажбите
си, е продала около 6 милиона таблета през тримесечието, запазвайки
третото си място. Това е растеж с 26,8%, а пазарният дял на Amazon е
11,5%, сочи изследването на IDC.
Няма коментари:
Публикуване на коментар