Дизайнерски организации, както и
Съюзът на българските художници (СБХ), се възпротивиха срещу него. Отрицателна позиция спрямо новото туристическо лого на България изразиха от Камарата на дизайнерите в България
(КДБ) и Националната асоциация за дизайн и реклама (НАДР), предаде
„Стандарт нюз".
В отворено писмо до президента,
премиера, икономическия, културния и строителния министри, от двете
асоциации коментират, че елементите в "Бранд България" "затвърждават
впечатлението за съдържащата се в него вяла и безлична посредственост".
"Ние, професионалните художници и
дизайнери в България, изразяваме категоричното си възмущение и
несъгласие с крайния визуален продукт", се казва в отвореното писмо.
Според експертите логото е с "естетически и смислови недостатъци".
"Заявяваме твърдата си позиция,
че налагането на новото туристическо лого е в ущърб на националната
графична идентичност и традиции, както и на културните, естетическите и
академични норми и ценности", продължават дизайнерите.
От професионалните обединения на
дизайнерите настояват и за отмяна на използването на представения знак и
организирането на нов конкурс, резултатите от който да станат ясни при
пълна прозрачност и с участието на професионалните гилдии в България.
По-рано от СБХ също определиха туристическото лого като "некомпетентно и посредствено".
Преди няколко дни икономическият
министър Делян Добрев каза, че не бил „фен на новото лого" и самият той
харесвал повече другите три варианта.
От фирмата, изработила стратегия
за "Бранд България", заявиха, че предпочитат да не издават как
изглеждат въпросните три отпаднали варианта и посочиха, че изборът е
направен на базата на проучвания в 11 държави сред повече от 8000
респондента
Няма коментари:
Публикуване на коментар