Translate

сряда, 16 ноември 2022 г.

Онлайн каналите са разглеждани като основния начин на пазаруване по време на Black Friday 2022

Според проучване на Kantar за разпознаваемостта и нагласите за покупки в рамките на кампанията сред градското население
 
·        72,7% от българите, живеещи в градските райони, възнамеряват да купят нещо на Black Friday, най-високият процент досега.
·        Сравнено с миналата година, предпочитанията на българите към онлайн пазаруването в кампанията се увеличават до 78,7% сред потенциалните купувачи сред запитаните.
·        Всеки четвърти потенциален клиент от запитаните /26,7% значителен ръст спрямо 2021г./ планира да похарчи над 500 лв. на Black Friday
 
 
Разпознаваемостта на кампанията B
lack Friday на българския пазар поддържа високо ниво, достигайки почти цялото градско население в България /96,1%/. Седем от десет българи от градското население възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг събитието, показва традиционното ежегодно проучване на Kantar Румъния* по темата, проведено в края на октомври тази година.
„Данните от проучването показват стабилна разпознаваемост на Black Friday и нарастваща тенденция за доверие в събитието, като в резултат на това се отчита и ръст в намерението за покупка, достигащ рекордни нива. Потенциалните потребители асоциират кампанията най-вече с онлайн събитие. Виждаме също, че тази година те са отделили по-висок бюджет за закупуване на желаните от тях продукти. Най-желаните продукти за Black Friday са: дрехи и обувки, козметика и малки домакински уреди“, коментира Андреа Попа, акаунт мениджър в Kantar Румъния, офисът на Kantar, който координира проучването.
Според проучването 72,7% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 години, възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday – нарастваща тенденция спрямо 2021г. /70,3%/ и 2020г. /68,5%/. За хората, които са запознати с търговското събитие, желанието да се сдобият с нещо ново в рамките му е още по-силно сред българите на възраст 35-44 години /81,6%/, както и при населението, живеещо в София /85,2%/ и в големите градове /82,4%/. Географски, североизточният регион на страната показва най-голямо желание за участие в кампанията /85,6%/.
Също така, нивото на доверие в събитието /72,8%/ продължава нарастващата еволюция от последните 3 години. Хората на възраст 25-34 години в големите градове и тези в Северозападния регион споделят по-голямо доверие в сравнение с общото градско население.
По отношение на средствата, които възнамеряват да изразходват, проучването показва увеличение при групите с висок планиран бюджет – 33,2% от анкетираните планират да похарчат до 200 лв., при 41,5% през 2021г.; 36,3% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв., при 33% през предходната година; и 26,7% заявяват, че са отделили бюджет от над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday /20,7% през 2021г./.
Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2022г., се е увеличил значително в сравнение с миналата година. Сега той е средно 499,25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021г. /395,99 лв./.
Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините по време на Black Friday: 78,7% от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини, което е още един значителен ръст спрямо 2021г. /73,9%/.
Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2022 г. /според проценти споменавания/:
·        Дрехи и обувки
·        Козметични продукти
·        Малки домакински уреди /прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др./
·        Играчки
·        Спорт /спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др/
·        Мобилни телефони
·        Хранителни продукти / Храни и напитки
·        Дом и декор /мебели, декорации, осветителни тела и др./
·        Парфюми
·        Телевизори
·        Гуми, авточасти и автоаксесоари
·        Хоби / Направи си сам /инструменти и електрически инструменти – бормашини, лентови триони/
·        Обичайни детски продукти /памперси, храни, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н./
·        Продукти за лична грижа /сешоари, самобръсначки, преси за коса, епилатори/
·        Книги
·        Уреди за отопление /климатици, бойлери и др./
·        Лаптопи
·        Компоненти за компютър /харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки/
·        Храна и аксесоари за домашни любимци
eMAG Black Friday 2022 ще се проведе този петък, 18 ноември, започвайки след 7 ч. сутринта.
-------
*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар