Според проучване на Kantar за разпознаваемостта и нагласите за покупки в рамките на кампанията
сред градското население
·
72,7% от българите, живеещи в градските райони, възнамеряват да купят нещо на
Black Friday, най-високият процент
досега.
·
Сравнено
с миналата година, предпочитанията
на българите към онлайн пазаруването в кампанията се увеличават до 78,7% сред
потенциалните купувачи
сред запитаните.
·
Всеки
четвърти потенциален клиент от
запитаните /26,7% значителен ръст спрямо 2021г./ планира да похарчи над 500 лв.
на Black Friday
Разпознаваемостта на
кампанията Black Friday на българския
пазар поддържа високо ниво, достигайки почти цялото
градско население в България /96,1%/. Седем от десет българи от градското
население възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг
събитието, показва традиционното ежегодно проучване на Kantar Румъния* по темата, проведено в края на октомври тази година.
„Данните от
проучването показват стабилна разпознаваемост на Black Friday и нарастваща тенденция за доверие в
събитието, като в резултат на това се отчита и ръст в намерението за покупка,
достигащ рекордни нива. Потенциалните потребители асоциират кампанията най-вече
с онлайн събитие. Виждаме
също, че тази година те са отделили по-висок бюджет за закупуване на желаните
от тях продукти. Най-желаните продукти за Black Friday са: дрехи и обувки, козметика и малки
домакински уреди“, коментира Андреа Попа, акаунт мениджър в Kantar Румъния, офисът на Kantar, който координира проучването.
Според проучването
72,7% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 години,
възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday – нарастваща тенденция спрямо 2021г. /70,3%/
и 2020г. /68,5%/. За хората, които са запознати с търговското събитие,
желанието да се сдобият с нещо ново в рамките му е още по-силно сред българите
на възраст 35-44 години /81,6%/, както и при населението, живеещо в София /85,2%/
и в големите градове /82,4%/. Географски, североизточният регион на страната
показва най-голямо желание за участие в кампанията /85,6%/.
Също така, нивото на
доверие в събитието /72,8%/ продължава нарастващата еволюция от последните 3 години. Хората на възраст
25-34 години в големите градове и тези в Северозападния регион споделят
по-голямо доверие в сравнение с общото градско население.
По отношение на средствата,
които възнамеряват да изразходват, проучването показва увеличение при групите с
висок планиран бюджет – 33,2% от анкетираните планират да похарчат до 200 лв.,
при 41,5% през 2021г.; 36,3% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500
лв., при 33% през предходната година; и 26,7% заявяват, че са отделили бюджет
от над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday /20,7%
през 2021г./.
Приблизителният
бюджет, планиран за Black Friday 2022г., се е увеличил значително в сравнение с миналата година. Сега той
е средно 499,25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021г. /395,99
лв./.
Проучването показва
и предпочитане на онлайн магазините по време на Black Friday: 78,7% от потенциалните купувачи
възнамеряват да пазаруват от електронни магазини, което е още един значителен
ръст спрямо 2021г. /73,9%/.
Какво възнамеряват
да купят българите на Black Friday 2022 г. /според проценти споменавания/:
·
Дрехи и
обувки
·
Козметични
продукти
·
Малки
домакински уреди /прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др./
·
Играчки
·
Спорт /спортно
оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др/
·
Мобилни
телефони
·
Хранителни
продукти / Храни и напитки
·
Дом и
декор /мебели, декорации, осветителни тела и др./
·
Парфюми
·
Телевизори
·
Гуми,
авточасти и автоаксесоари
·
Хоби /
Направи си сам /инструменти и електрически инструменти – бормашини, лентови
триони/
·
Обичайни детски продукти /памперси, храни, хигиенни продукти и продукти
за грижа, дрехи, обувки и т.н./
·
Продукти
за лична грижа /сешоари, самобръсначки,
преси за коса, епилатори/
·
Книги
·
Уреди за
отопление /климатици, бойлери и др./
·
Лаптопи
·
Компоненти
за компютър /харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки/
·
Храна и
аксесоари за домашни любимци
eMAG Black Friday 2022 ще се проведе този петък, 18 ноември, започвайки
след 7 ч. сутринта.
-------
*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022г. сред национално представителна
градска
извадка от 1008 респонденти на възраст
между 18 и 55 години.
Няма коментари:
Публикуване на коментар