Избрани
са и победителите в състезанието към инициативата
Проучване между повече от 6500 участника разкрива
вътрешния свят на децата. То е проведено като част от международната инициатива
на Cartoon Network „Имаш силата – бъди приятел“
Към нея се проведе и креативно състезание, в което се включиха повече от 150 класа от цялата страна. Тяхната задача бе да
направят „колаж на приятелството“ заедно. Кампанията показа на деца и
тийнейджъри как да общуват помежду си без агресия и как да бъдат добри с
хората.
Проучването, вдъхновено от кампанията, е на име
„Acts of Kindness“ и в него участваха и 500 българчета на възраст от 6 до 12г.
Бяха изведени редица интересни данни. 57% от анкетираните деца казват, че биха искали
да бъдат описани като мили. А 92% от тях потвърждават, че правят поне по една
добрина на ден. На въпроса за най-голямата добрина, която хората могат да
направят, децата казват „Прегърнете някого“ /13%/, „Помогнете на някого, ако се
е наранил“ /12%/, „Прекарайте време с някого, ако не е добре“ /11%/ и „Говорете
с някого, ако е самотен“ /10%/. 88% от анкетираните деца също заявиха, че
техните родители са най-важните им модели за подражание. Когато ги виждат да са
мили с хората, изпитват желание да направят същото. А когато бяха запитани какво
би им помогнало да бъдат по-добри, 52% от децата отговориха „когато някой е
добър с мен“.
Като голяма част от инициативата, състезанието също
цели да стимулира децата да бъдат по-сплотени и да създават заедно. То стартира
на 11 ноември и приключи на 8 декември. А специално жури избра тримата
победители. На първо място беше класиран 4-ти „Б“ клас от Трето основно училище “Братя
Миладинови” в гр.
Гоце Делчев. Класиран
на второ място е колажът на 1-ви
„Б“ клас СУ “Христо Ясенов” в гр. Етрополе, а на трето са Трета подготвителна група “Делфинче” от ДГ
№3 „Звездичка“ в гр. Варна.
Състезанието се проведе между класове, съставени от
деца на възраст между 5 и 15 години. Те изпратиха своите дизайни на партньорите
от Cineboom.eu. То има за цел да
подкрепи
инициативата, която разпознава съвременните проблеми, свързани с тормоза
и дава на децата и родителите необходимите инструменти за справянето с тях. В
кампанията отново се включи и известният български влогър Стан – Станислав
Койчев /inStanT/,
който отговаря на въпроси по темата на Instagram страницата си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар