Translate

петък, 13 декември 2019 г.

„Потребителският кредит на българина“ от БНП Париба Лични Финанси: Кандидатстваме за по-големи потребителски кредити


Средната сума на заявленията надхвърли 7 000 лева, а сумата на заявленията за обединяване на задължения е близо 10 000 лева. След 50 годишна възраст повишаваме стандарта си на живот с нови коли, ремонт на дома и почивки

В периода юни-ноември 2019 г. средният размер на заявленията за потребителски кредити за първи път надвиши 7 000 лева. Сумата е 7 160 лева, което е ръст от 8% в сравнение с периода ноември 2018 г.-май 2019 г. Това показва, че българите продължават да са уверени по отношение на личните си финанси и желаят да повишат стандарта си на живот с помощта на потребителски кредити. Най-често българите кандидатстват за потребителски кредити за ремонт на дома. Почти 80% от заявленията са за това и покупка на употребявана кола.
Кредитите с най-висока средна сума са за обединяване на задължения – 9 524 лева, което е ръст от 9,8% в сравнение с предходното полугодие. Това е ясен знак, че финансовата култура на българите се повишава и те управляват разумно семейния си бюджет.
Нова тенденция е, че подобно на много европейци в по-богатите държави, българите на възраст над 50 години кандидатстват за кредити за ремонт на дома, покупка на нов автомобил или ваканции. Обяснението за тази тенденция е, че стандартът на живот на все повече българи се повишава и се доближава до европейското разбиране за средна класа.
Тези три тенденции показват, че българите имат положителна нагласа за бъдещето си. Повишеният апетит за по-големи потребителски кредити също така е знак, че хората не очакват сериозна икономическа криза и затова са готови да харчат повече.
Това са някои от основните новини от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“. Той се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да представи информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от заявленията за кредит, получени от БНП Париба Лични Финанси. Обзорът може да се счита за показателен за развитието на пазара в България, тъй като през последните 18 години БНП Париба Лични Финанси е един от лидерите в българския финансов сектор с повече от 1,5 милиона клиенти, използвали потребителски кредити за финансиране на различни проекти от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.
Сред топ 10 на целите за теглене на кредит са и пари в брой, покупка на мебели, лечение, автомобилни ремонти, семейни тържества и образование. БНП Париба Лични Финанси отпуска до 80 000 лева за такива проекти, а срокът на изплащане е до 96 месеца.
Новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ показва, че има два пика в търсенето на кредити за образование. Първият е на 20-29 години, когато много хора финансират образованието си в България или чужбина. Хората от тази група подадоха 28,7% от заявленията за тези кредити. Вторият пик е на 40-49 години, когато родителите финансират образованието на децата си. Тези хора подадоха 26,2% от заявленията.
Наблюдава се постоянно висок интерес към алтернативните канали за кандидатстване. В периода юни-ноември 2019 година 37% от заявленията за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси бяха подадени онлайн. Интересна тенденция е, че 76% от тези заявки бяха попълнени през мобилни телефони. Средната сума на онлайн заявленията е 6 742 лева.
Във връзка с новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси в България заяви: „Ръстът на средната сума на заявленията за потребителски кредити, подадени към нашата компания показва, че хората приемат БНП Париба Лични Финанси за доверен партньор при реализацията на своите проекти. Това се доказва и от данните на БНБ за първата половина на годината, според които всеки осми потребителски кредит в лева е отпуснат от нашата компания. Хората оценяват високо не само удобството и прозрачността на нашите продукти, но също така и приветливостта, положителната емоция и цялостното клиентско изживяване, което подобряваме непрекъснато.“

Няма коментари:

Публикуване на коментар