„Карлсберг
България“ е единственият производител на бира у нас с две пивоварни – в
Благоевград и Шумен. Общо в компанията работят 510 души. По данни на Съюза на
пивоварите в България (СПБ), средно за една година в България всеки час се
произвеждат около 573 хектолитра (573 000 литра) бира, от
които делът на „Карлсберг“ е 32%.
За
последните 15 години, откакто „Карлсберг“ е собственик на пивоварните в
Благоевград и Шумен, капиталовите инвестиции за пълната реконструкция,
обновяване и разширяване на двата завода надхвърлят 221 мил. лв. За
първото полугодие на тази година са отчетени нови 7 мил. лв. вложения в
дълготрайни материални активи. Една от последните големи инвестиции,
на стойност 5 милиона лева е тази за изграждането и пускането в експлоатация на
модерна пречиствателна станция за отпадни води. Анаеробният биологичен реактор
на инсталацията осигурява биологичното третиране на 100% от отпадните води на
завода. Това е част от дългосрочните инвестиции на Карлсберг България, които
имат за цел да сведат замърсяването от производствения процес до нула. През
2019 година компанията започва изграждането на аналогична станция и в
пивоварната на „Шуменско пиво“ в град Шумен.
Интересен
резултат от усилията за опазване на природните ресурси е фактът, че с 4kWh
енергия на хектолитър произведено пиво е намален разходът на компанията за
последните 3 години. Това означава, че консумацията на природен газ е намаляла
с над 15 % на база произведена продукция. Иновативен е и проектът за „short
neck” капачки на пластмасови бутилки, които са с по-къса гърловина и по този
начин разходът на материал за получаване на преформата е намалял с 1,3
грама.
В
пивоварните на „Карлсберг България“ постоянно се подобряват процесите по
въвеждане на т.нар. „зелена енергия“ в производството – от възобновяеми енергийни източници, както и от
фотоволтаични системи за ток.
Методи
Стоянов, производствен директор на „Пиринско пиво“ и „Шуменско пиво“, подчерта:
-Стремежът ни да намалим консумацията на природни
ресурси и рисковете за хората, които работят в пивоварната ни води до
разработването на проекта „Пътят към нулевия отпечатък“. Той се развива в 4
направления, които целят да постигнат нулеви нива на: въглеродния отпечатък; на
отпадните води от производство; на безотговорно потребление от страна на
консуматорите; на инциденти в индустрията - като зад това конкретно стоят много
иновации в направление „Здраве и безопасност на работното място.
„Карлсберг груп“ е една от водещите пивоварни компании с голямо портфолио от бирени брандове и други напитки, които се продават на 150 пазара по света. У нас портфолиото на "Карлсберг България" включва 12 основни национални и международни марки пиво, които се предлагат в 21 различни асортимента и десетки разфасовки на опаковките. По данни на Nielsen, брандът „Пиринско“ е лидер на бирения пазар в България през последните 2 години. От местен, регионален бранд той се превръща в национална бирена марка номер едно. За 2017 година Пиринско държи близо 20% дял в обем (19,7%) от пазара на бира в страната.
„Карлсберг груп“ е една от водещите пивоварни компании с голямо портфолио от бирени брандове и други напитки, които се продават на 150 пазара по света. У нас портфолиото на "Карлсберг България" включва 12 основни национални и международни марки пиво, които се предлагат в 21 различни асортимента и десетки разфасовки на опаковките. По данни на Nielsen, брандът „Пиринско“ е лидер на бирения пазар в България през последните 2 години. От местен, регионален бранд той се превръща в национална бирена марка номер едно. За 2017 година Пиринско държи близо 20% дял в обем (19,7%) от пазара на бира в страната.
По
данни на СПБ, честотата на консумация на бира в града на „Пиринско пиво“ –
Благоевград през последните години също върви нагоре. Така например през
първите 6 месеца на тази година, мъжкото население в Благоевград е консумирало
бира 14 пъти месечно, като средните за страната стойности по този показател са
13 пъти месечно. За същия период, дамите от Благоевград са консумирали бира 4 пъти месечно.
Академията
е инициатива на СПБ и има за цел по най-прозрачен и достъпен начин да покаже
чистотата и интегритета на пивопроизводството и да даде знание за модерната
бирена култура.
Като
част от инициативите на Националната бирена академия, СПБ организира периодични
посещения на пивоварните в страната. Стремежът е спецификите на пивоварната технология,
системите за качествен контрол и чистотата на продуктите в реални условия да
бъдат показани пред широката общественост и любителите на бирата. През
следващата година Националната бирена академия продължава с нови инициативи и
участници.
Няма коментари:
Публикуване на коментар