От
началото на годината са съставени над 1,1 милиона електронни фишове и актове. В
същото време, всеки втори шофьор, нарушил правилата, не плаща глобите си. Това
показват официалните данни.
От средно 180 млн. лв. санкции за нарушения годишно държавата успява да
събере не повече от 90 млн. лв.
Според
новите предложения, ако глобата е платена до 14 дни, нарушителите ще ползват
отстъпка от 50%. След този срок, но до 30 дни от съставянето на акта ще се
плаща целия размер. А ако не се плати до месец, глобата ще скача двойно.
Това предвиждат новите предложения за промени в Закона за движение по пътищата. С тази мярка държавата ще се опита да повиши
събирането на глобите от актове и електронни фишове.
Идеята е, ако два пъти не открият нарушителя на адрес, "честитката" да се качва в интернет и така ще се счита за връчена. От тази дата ще текат и сроковете, определени от закона. Ако не се плати, задължението е предвидено да бъде изпращано в Нациоанланата агенция за приходите. Там ще се образува изпълнително дело. Въпросът е как и кой ще смогне да търси и намира длъжниците.
Идеята е, ако два пъти не открият нарушителя на адрес, "честитката" да се качва в интернет и така ще се счита за връчена. От тази дата ще текат и сроковете, определени от закона. Ако не се плати, задължението е предвидено да бъде изпращано в Нациоанланата агенция за приходите. Там ще се образува изпълнително дело. Въпросът е как и кой ще смогне да търси и намира длъжниците.
Според
частните съдебни изпълнители НАП няма да смогва. Ето защо от Камарата на Частните съдебни изпълнители предлагат с писмо до МВР и
финансовото министерство да се налага запор при най-тежките случаи.
Осем от всеки десет шофьори са джигити и нарушават правилата за движение по пътищата. Това показва анкетно проучване на Съюза на българските автомобилисти (СБА). Във вторник от организацията представиха данните на специален форум дискусия „Заедно за по-безопасни пътища”. Председателят на СБА инж. Емил Панчев обърна внимание, че целта на проучването е била да изследва нагласите към безопасността на движението и мерките за предотвратяване на катастрофите. В него са се включили над 6000 активни шофьори.
Осем от всеки десет шофьори са джигити и нарушават правилата за движение по пътищата. Това показва анкетно проучване на Съюза на българските автомобилисти (СБА). Във вторник от организацията представиха данните на специален форум дискусия „Заедно за по-безопасни пътища”. Председателят на СБА инж. Емил Панчев обърна внимание, че целта на проучването е била да изследва нагласите към безопасността на движението и мерките за предотвратяване на катастрофите. В него са се включили над 6000 активни шофьори.
Като
цяло решението на драматичната ситуация по пътищата анкетираните виждат в
съчетанието между засилен контрол и увеличени санкции, обяви Панчев по време на
форума.
Над
83% от анкетираните смятат, че „Пътна полиция” трябва да засили контрола по
пътищата. 54% от анкетираните смятат, че санкциите трябва да бъдат увеличени.
По
отношение на агресията по пътищата, всекидневно я срещат водачите до 50 години,
столичаните и висшистите. Около 30% от анкетираните са свидели на агресия на
пътя всекидневно. Само 3,6% не са ставали свидетели на агресия на пътя.
Друг
въпрос от анкетата е свързан с нарушенията, които шофьорите си признават, че
извършват на пътя.
Едва
18% от всички анкетирани посочват,
че през последния месец не са извършвали нито едно нарушение.
Превишаването
на скоростта, ползването на телефон в движение и незакопчаването на предпазен
колан са най-често признаваните „прегрешения” от водачите. След употреба на
алкохол зад волана сядат хора до 25 години, от София и с малък стаж. Близо
половината от нарушителите никога не са били санкционирани от Пътна полиция.
.
Няма коментари:
Публикуване на коментар