"Езиковият прозорец", етапът от развитието на детето, между 1 и 3 години, е подходящ за въвеждането на втори, а дори и трети
език, според някои специалисти.
Според Галена Иванова, собственик на специализирана "детска къща", която
съчетава в едно детска книжарница, езикови курсове за деца и куклен
театър, децата, които израстват в билингвистична среда, на 3-4 години говорят еднакво добре два езика. Ранното езиково обучение - за деца от 1 до 4 години, обикновено протича,
като се използват любими занимания на малките, за да се
ангажира тяхното внимание- разглеждане на книжки, игра с кукли, разучаване на елементарни детски
песнички, свързани с движения и танц, но на
чужд език. Колкото по-рано детето е започнало заниманията си с един език, толкова
по-естествено то го възприема на по-късен етап, по-лесно произнася
неговите фонеми и звукосъчетания.
Да не забравяме, че данните от най-ново изследване на учени от Университета в Кентъки сочат, че възрастните хора, които
владеят два езика още от деца, имат по-добра "познавателна гъвкавост" т.е. това помага на мозъка да остане във върхова форма и в напреднала възраст.
Изводът е, че дългогодишната практика на чужди езици може да повлияе
най-положително върху функционирането на фронталния мозъчен дял с
възрастта.
Така, че никога не е нито прекалено рано нито прекалено късно да се започне изучаването на поне един още език освен майчиния.
Няма коментари:
Публикуване на коментар