Това съобщиха от пресслужбата на
МЗ, въз основа на данните от 9029 запитвания,
сигнали, жалби и молби за съдействие, подадени през 2012 г. до специализираното
звено "Гореща линия" на МЗ.
Най-често сигналите и жалбите са били свързани с качеството
на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична
медицинска помощ и в спешните центрове.
Редица сигнали са били подадени заради нерегламентирано
плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на
дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи.
Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК -
затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК,
несъгласие с взетите от комисиите
решения.
Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната
помощ, свързани с липсата на общопрактикуващ лекар на територията на малки
населени места и общини.
"Горещата линия" в МЗ е създадена в края на декември, 2010 г.
и досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие.
Отделно има и 2050 писма по електронната поща, от които
307 са жалби и сигнали за нарушения.
Сред сигналите е имало и такива, които се отнасят до непредоставянето на
информация относно протичането на лечение, изборът на медикаменти, възможните
рискове и др. Онкоболни се оплакват от липса на лекарства, има и сигнали за
по-висока цена при доплащането на някои медикаменти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар