Translate

сряда, 16 януари 2013 г.

Най-честите пациентски оплаквания през 2012 г са от обслужването в доболничната, болничната помощ и от нерегламентирани плащания



Това съобщиха от пресслужбата на МЗ, въз основа на данните от 9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие, подадени през 2012 г. до специализираното звено "Гореща линия" на МЗ.
Най-често сигналите и жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и в спешните центрове.
Редица сигнали са били подадени заради нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи.
Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК - затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, несъгласие с взетите от комисиите
решения.
Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на общопрактикуващ лекар на територията на малки населени места и общини.

Отделно има и 2050 писма по електронната поща, от които 307 са жалби и сигнали за нарушения.
Сред сигналите е имало и такива, които се отнасят до непредоставянето на информация относно протичането на лечение, изборът на медикаменти, възможните рискове и др. Онкоболни се оплакват от липса на лекарства, има и сигнали за по-висока цена при доплащането на някои медикаменти.
"Горещата линия" в МЗ е създадена в края на декември, 2010 г. и досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие.

Няма коментари:

Публикуване на коментар