четвъртък, 15 ноември 2018 г.

Флашмоб в подкрепа на мъжкото здраве изненада пътниците в метрото


В кампанията за превенция на рака на простатата се включиха певицата Мариана Попова, актьорът Веселин Плачков и танцьори от Dance Academy

Събитието изненада десетки пътници на метростанция „Сердика“ 2. Флашмобът отбелязва по нетрадиционен начин Световния месец за превенция на мъжкото здраве.
Целта на кампанията „Подкрепи любимия мъж“ е да повиши информираността на обществото относно рака на простатата.
Във флашмоба се включиха певицата Мариана Попова, актьорът Веселин Плачков и танцьорите от Dance Academy.
Мариана изпя хитовата песен It’s raining men и призова жените да подкрепят мъжете до себе си в грижата за тяхното здраве. Веселин, който за втора поредна година участва в кампанията за превенция на рака на простатата, апелира мъжете да ходят поне веднъж годишно на профилактични прегледи, защото любовта и здравето изискват грижи.
Д-р Светлана Ганчева от Клиниката по медицинска онкология към Аджибадем Сити Клиник Онкологичен център изнесе актуални данни за онкологичното заболяване, което е второто по  честота при мъжете.
Тя съобщи, че над 1,5 млн. мъже в света са с диагноза рак на простатата. Всяка година заболяването e сред основните причинители на смърт при мъжете. В България през 2015 г. са диагностицирани 2545 нови случая.
По думите и ракът на простатата няма характерни симптоми, по които да се постави точна диагноза. Mного често те се откриват при профилактични прегледи. Рискови фактори са възрастта, семейната история, етническата принадлежност, генетичните фактори и факторите от околната среда, както и тютюнопушенето и употребата на алкохол в големи количества.
Мъже, които имат първа степен роднини (брат или баща) с рак на простатата, са с два пъти по-голям риск от развитие на болестта. Освен това честотата на рака на простатата ескалира
драстично с увеличаване на възрастта.
Тя апелира всеки мъж, навършил 55 години, веднъж годишно трябва да си направи профилактичен преглед с изследване на маркер в кръвта и при необходимост да посети уролог.
Кампанията за превенция на рака на простатата се организира за втора поредна година с подкрепата на Астелас България.

Няма коментари:

Публикуване на коментар