вторник, 16 октомври 2018 г.

Изложба на Сергей Рожин в ONE MONEV GALLERY


На Cosmoscow през септември руският художник Сергей Рожин предизвика истински фурор с творбата си “Глухарчета”. Голяма новина за българската арт сцена е пристигането на “Глухарчета” и други негови творби едва месец по-късно у нас. Галерия ONE MONEV ще представи Рожин в изложба от 2 акта с куратор Снежана Кръстева от музея за съвременно изкуство “Гараж”. В момента интересът към младия художник е наистина голям. Веднага след изложбата му в България, “Глухарчета” пътува за един от най-старите музеи за модерно и съвременно изкуство - Ван Абе в Айндховен, Холандия, в чиято колекция са творби на Пикасо и Кандински.
Изложбата на Рожин в ONE MONEV ще бъде в 2 части или 2 акта, както самият артист ги нарича. В първия, по-мрачен от двата акта (17.10- 27.10), ще видим серия от три стъклени инсталации “Глухарчета” (2013-2018). Разчитайки на първичният ни инстинкт да се влияем от големи и грандиозни изображения, художникът ще запълни пространството на галерията с красиви сенки от цветя. Израствайки директно от пода към стените, техните големи деликатни форми ще отнемат вниманието от непосредствения им източник. Наситени и любопитни, очите в крайна сметка се преместват върху стъклените прозорци, издигащи се върху голи дървени палети пред полето на нарастващи сенки и забелязват, че в същината си “глухарчетата” са всъщност малки дупки от куршуми върху стъклата на втомобил. Единствената намеса на Рожин в трите парчета стъкло, събрани от улиците на родния му град Екатеринбург, е да изрисува изображения на цветята около тях с бял маркер и да ги освети.
Вторият акт на изложбата (31.10 – 18.11), по-светъл в атмосферата си, разказва историята на едно пространство, която е едновременно олтар и затвор за художника. На централно място на тавана в галерията ще се спуска флаг с леко преобърнатия иконичен черен квадрат на Малéвич, вписан в бял кръг на червен фон. Озаглавена като "Свастиката на Малéвич" (2018 г.), тя е едновременно прочит на страховете от древните художествени форми, които все още очакват да бъдат превъзмогнати , и призив за появата на нови форми. Лаконичното изображение, подобно на лого, има силно въздействие в това, че използва познати символи, които от една страна носят мощна историческа травма, а от друга са крайъгълен камък на човешката мисъл в областта на изкуството. Значението остава във “висящо” състояние...
----------------
Сергей Рожин е роден през 1988 г. в Екатерининбург, днес живее и работи в Москва. Неговият мултидосциплинарен стил е свързан с интереса и участието му в театъра, словото и рап-музиката. Едни от първите му работи включват колажи, пърформанс, инсталации и видео арт, които изследват връзката между идеите и хората. Творбите му често водят до хумористични ситуации, вариращи от множество алтер-его герои до съвсем нови серии за бавното изселване на изкуството във виртуалната реалност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар