Екип от български и международни специалисти работи
в продължение на година и половина, за да реализира най-високотехнологичния
проект в историята на телевизията
Новото интегрирано студио
на bTV вече е внедрено във всички емисии новини, спорт, прогноза за времето и в предаването „Тази сутрин“.
В продължение на година и
половина международен екип от професионалисти от различни области работи в
активна колаборация, за да съчетае новаторска архитектура и дизайн с
най-модерните технологии в уникално за Централна и Източна Европа новинарско ТВ
студио. Три мултифункционални сета с 11 видео стени, с обща площ от 450 кв. м., последно поколение технология
за добавена реалност и камери с 4К сензори, интегрират всички емисии и актуални
предавания на bTV в холистичен дизайн, без да се губи идентичността на
отделните предавания и журналисти.
„Ние се развиваме от 19
години, развиват се и технологиите и тенденциите в дизайна. Като новинарска
редакция сме част от тази еволюция и се опитваме по всякакъв начин да
използваме изразните средства, които ни предоставят новите технологии“,
коментира директорът „Новини, актуални предавания и спорт” Венелин Петков в
предаването bTV
Репортерите.
Според главния редактор
на bTV Новините Гена Трайкова начинът, по който журналистите днес събират, обработват
и доставят информация, се променя - и това налага екипът на bTV Новините да
започне да мисли за нов тип студио още преди три години. Тогава започва
проучването на най-добрите архитектурни студиа в Европа и света, които могат да
предложат проект, подчинен на нуждите на редакцията на bTV. Идеята е новините и
актуалните предавания да не са изолирани едно от друго, а информацията и
визуалната връзка между тях да протича плавно.
bTV кани 7 български и
чуждестранни компании, които се занимават с архитектура и дизайн за електронни
медии. Пространства, подчинени на технологиите, но фокусирани върху човешкото
присъствие в тях – това е стилът на Veech x Veech, която печели конкурса на bTV.
„Много е важно, че можете
да имате интерактивност между предаванията, водещи, които се движат свободно
пред камерите - и така получавате 360-градусова медийна среда, която в момента
разполага и с най-голямата LЕD инсталация в Европа. Така че bTV вече направи
огромна стъпка напред - коментира Стюарт Вийч за bTV Репортерите. - Общуването с хора от различни
държави и култури има огромно влияние върху нас. Някои неща, които изградихме
заедно с bTV, не сме правили никъде другаде. bTV е уникална с формата на своята
информационна програма и на това трябваше да акцентираме при създаването на
новото студио“, добави той.
За да се реализира
проектът, пространството, в което се намират bTV Новините, е сринато до основи.
Дори подът е изцяло подменен, за да може да се изгради нов перфектно нивелиран
за камерите в новото студио. Изработването
на декорите и архитектурните елементи е дело на българската компания DM Design,
която работи тясно с Veech x Veech по време на инсталацията.
Новите графични елементи
са разработени от специалистите
на bTV заедно с Алан Заруба, творчески директор на компанията-майка на bTV
Media Group – СМЕ.
„Гордеем се, че в
медийната компания СМЕ имаме такова постижение – новото студио на bTV. Научихме
много нови неща от работата по него. Важно е, че е направихме нещо
вдъхновяващо, не само за колегите в останалите медии от семейството на СМЕ, но
и за останалите ТВ канали“, коментира Алан Заруба за bTV Репортерите.
Зрителите могат да влязат
в студиото онлайн чрез 360-градусовата
виртуална разходка. Тя дава възможност на всички да обиколят трите
мултифункционални сета, да видят онова, което остава скрито зад камерите и да
погледнат студиото от позицията на водещите.
--------
Премиерата на новото
студио на bTV в централните новини на 1 юни са проследили 50,4% от всички зрители снощи, а bTV Репортерите веднага след емисията - 49,4%, показват
предварителните данни на ГАРБ за 1 юни (All4+).
Новото студио беше
домакин и на финала на УЕФА Шампионска лига по bTV Action, който беше най-гледаният
канал в часовия пояс от 22,00 ч. до малко след полунощ. Сблъсъка между двата
английски тима и победата на Ливърпул проследиха 28,7% от всички зрители, 33%
от аудиторията на възраст 18-49, 40% от младите на възраст 18-34 и 43,2% от
мъжете в групата 18-49.
Няма коментари:
Публикуване на коментар