Translate

петък, 11 март 2016 г.

76% от водещите компании у нас имат вътрешна система за дарителство


Служителите на 25 на сто от най-големите работодатели и рекламодатели в България даряват по ведомост

Подкрепа от висшия мениджмънт в компанията, легитимни благотворителни каузи, добра
обратна връзка за постигнатото и пълна прозрачност – това са условията да функционира успешно дарителството от работното място.
Около това становище се обединиха представителите на Виваком, Мобилтел, Инвестбанк, Аурубис, Кока Кола, Ситибанк, Овъргаз, Софарма и останалите компании, които участваха в представяне на социологическо проучване за практиките на дарителството от работното място сред 100-те български фирми с най-голяма печалба през 2014 г. В дискусията участие взеха и представители на Американската търговска камара, Глобалния договор на ООН и Българската минно-геоложка камара.

Данните от социологическо проучването на Junction Bulgaria, по поръчка на Фондация “Помощ за благотворителността в България” (ФПББ),  за периода ноември 2015 - февруари 2016 г., сред 38 от най-големите работодатели и рекламодатели, сочат:
- за 2/3 от тези компании дарителството от работното място е устойчива практика -25% даряват средства всеки месец (дарителство по ведомост),
38,9% - повече от два пъти годишно, а 16,7 на сто – два пъти годишно на специални
събития;
-85% от фирмите, в които има дарителска практика, допълват събраните от служителите суми
-едва 24 на сто от най-големите работодатели и рекламодатели в България нямат вътрешна система за регулярно дарителство.
За международните компании благотворителността е неотменен елемент от корпоративните практики, но има и много български предприятия, в които дарителството от работото място е възникнало като част от тяхната вътрешна култура, отбеляза Стоян Михайлов, социолог от Junction Bulgaria.
-Ако 1 % от всички работещи хора в България даряват по 10 лв. месечно, за една година биха се събрали 3 500 000 лв. за добри каузи. Дарителството от работното място е въпрос на добър механизъм, но в основата си е лично и емоционално и отговаря на вътрешната ни потребност да помагаме на болни колеги или пък болни деца, но и не толкова спешни каузи, които отговарят на желанието на всеки да чува добри новини, да вижда развиващи се хора, които успяват с таланта и с образованието си, не само хора, чиито животи спасяваме каза Елица Баракова, изпълнителен директор на ФПББ.
------
Преди 15 години Фондация „Помощ за благотворителността в България” въведе за първи път в България механизма за дарителство по ведомост. Оттогава той е използван от повече от 102 компании в полза на над 70 благотворителни каузи. Само през миналата година близо половин милион лева са събрани и чрез дарителство по ведомост.


Няма коментари:

Публикуване на коментар