С решението на МС в МЗ се обособяват следните дирекции:
"Медицински дейности" – тя ще подпомага министъра при формиране и
изпълнение на политиките в областта на
медицинските дейности (вкл. в областта
на спешната медицинска помощ) и медицинското образование, "Държавен
здравен контрол", "Политика по промоция на здраве и профилактика на
болестите", "Лекарствена политика", "Здравна политика и
анализи", "Информационна и комуникационна политика в
здравеопазването" (с функции по отношение на за стратегията за електронно
здравеопазване, електронните регистри и бази данни в системата на
здравеопазването и за защитата на информацията, създавана и съхранявана в
министерството), "Международни дейности, проекти и програми",
"Управление на държавното участие в търговските дружества",
"Нормативно регулиране и обществени поръчки в здравеопазването". В
структурата на общата администрация на здравното министерство се създават
дирекции "Финансово-стопански дейности и управление на
собствеността", "Административно-информационно обслужване и човешки
ресурси" и "Връзки с обществеността". В Агенцията по медицински
одит се предвижда увеличаване на продължителността на професионалния опит,
който се изисква за длъжността изпълнителен директор от пет на седем години.
Изискването е стажът му да е в областта на управлението или контрола на здравеопазването.
Създава се и нова дирекция "Осигурителни права и права на пациенти",
която обединява функциите на съществуващите дирекции "Контрол по спазване
правата на пациентите" и "Контрол на здравните дейности и
услуги", осигурявани от НЗОК и застрахователните дружества. Другата нова
дирекция - "Осигуряване на качество и анализи" ще се занимава с
изработване на методически ръководства, справки, таблици и инструкции за
осъществяване на медицинския контрол и наблюдаване на резултатите от контролната
дейност. Промените в администрациите в Министерството на здравеопазването и на
Агенцията по медицински одит налагат увеличаване на числеността им съответно с
23 щатни бройки на МЗ и с 4 щатни бройки на Агенцията, които ще се осигурят
чрез намаляване на щатни бройки в регионалните здравни инспекции. Променя се и
Устройствения правилник на Националния съвет по цени и реимбурсиране на
лекарствените продукти - премахва се длъжността "служител по сигурността
на информацията", тъй като съветът не обработва и не съхранява
класифицирана информация.
Няма коментари:
Публикуване на коментар