Translate

сряда, 25 март 2015 г.

Съюзът на пивоварите в България отчете с над 20% скок в инвестициите в бранша за 2014 г



в сравнение с предходната 2013 г. През 2014 г компаниите, членове на браншовата
организация, са вложили в капиталови инвестиции 73 025 000 лв. Данните за 2013 г. сочат, че те са били общо 57 000 000 лв.
Същевременно, независимо, че изминалата година която се отличаваше с нетипично студено време и проливни валежи, от Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отчитат реализирали продажби в размер на 4 873 350 хектолитра пиво или 5% по-малко спрямо отчетените през 2013 г. количества - 5 116 180 хектолитра.
От пивоварния бранш съобщиха, че продължават активно да разширяват портфолиото си. През миналата година предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира са над 20 като на пазара са позиционирани и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.
Данните от национално представително проучване на агенция IPSOS България от февруари тази година сочат, че 28% от участниците в него определят бирата като модерна напитка, а 36 % я смятат за най-подходящото за тях питие. Най-големите почитатели на пиво са жените между 30 и 49 годишна възраст, но не се наблюдава разлика в консумацията на пиво от нежния пол в различните региони в страната, сочи още проучването.
„Именно с непрекъснати нововъведения на пазара, усъвършенстване на технологиите и съчетаване на традиции и иновации в производството на бира, пивоварните компании успяват да предложат висококачествен продукт на потребителите у нас и най-важното - да съхранят натуралните и хранителни качества на пивото. Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и факта, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт“, коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.



Няма коментари:

Публикуване на коментар