единна Регистрационна система. За целта
при приема и напускането на лечебното заведение пациентите ще трябва да
представят на регистратурата свой български личен документ, който може да бъде:
-Лична карта;
-Временни удостоверения, издадени от МВР, при загуба на
лична карта;
-Паспорт;
-Моряшки паспорт;
-Удостоверение за пребиваване на граждани на ЕС;
-Карта за постоянно пребиваващ в Република България
чужденец;
-Разрешение за (постоянно) пребиваване;
-БЛД от стар тип (зелен паспорт);
-Български граждани без такъв (новородени и деца под 14
години) се приемат в лечебните заведения с документ на придружител/настойник,
като данните им се вписват ръчно в Регистрационната система.
Системата ще обработи данните
от личния документ и ще регистрира хоспитализацията, като едновременно ще изпрати
информация за това в Централното управление на НЗОК и ще провери дали документът е валиден. Цялата процедура ще
отнема не повече от няколко секунди. Системата
ще действа по същия начин и при дехоспитализацията на пациентите.
Регистрационната система ще
позволи прозрачност и повишен контрол върху целесъобразното използване на
средствата от здравноосигурителните вноски на всеки от гражданин.
От НЗОК напомнят на договорните си партньори, че в Държавен
вестник, бр. 21 от 20.03.2015 г., е публикувано Постановление № 57 от
16.03.2015 г. на Министерския съвет за приемане на Методики за остойностяване и
за заплащане на медицинската помощ по чл. 55, ал.2, т.2 от ЗЗО. В § 3 на Преходните и заключителни разпоредби на
„Методика за заплащане на дейностите в болничната медицинска помощ“, както и в чл.94
от НРД 2015 за медицински дейности, е записано, че медицинските
дейности, отчетени за пациенти, за които няма записи в Регистрационната
система, няма да бъдат заплащани от НЗОК.
Няма коментари:
Публикуване на коментар