Translate

понеделник, 2 декември 2013 г.

Болният Сашко: Страх ме е да заспя нощем



„Не се чувствам използван, сам реших да стана лице на кампанията, за да може повече хора да разберат за нас и за живота ни. Защото най-много от всичко ми тежи, че никой не ни забелязва", разказа пред „Преса" 14-годишният Александър Добрев, който страда от
нелечимото заболяване мускулна дистрофия на Дюшен. Само за часове обявата му в сайта за онлайн търговия ebay. com, че продава „малко използваните си органи", взриви социалните мрежи. Оказа се, че е фалшива и цели да привлече вниманието на хората и институциите към страдащите от нервномускулна дистрофия. Болестта на Александър обаче си е съвсем истинска. Дължи се на изменение на ген, заради което в организма не може да се образува мускулна маса, натрупва се фиброзна тъкан и с времето се стига до пълна инвалидизация. Макар че е прикован в количка от 6 години и вече дори трудно държи главата си изправена, Сашко не се чувства безпомощен. „Когато не вали сняг, ходя на училище. В паралелка с ресторантьорство съм и ми е много интересно", обяснява той. Мечтае да си направи фирма за кетъринг, защото чел в интернет, че това е печеливш бизнес. „Така ще мога да помагам на семейството си, което изнемогва в грижите за мен", споделя Александър. Той е осиновен от семейство Добреви от Видин, когато е на 3 годинки. „Искам да кажа на всички болни деца да не се отчайват. Знам, че понякога ги е страх. Самият аз трудно заспивам нощем от страх, че ще спра да дишам, но си повтарям, че съм силен и трябва да продължа да се боря", заявява смело Александър. Още около 6000 българчета страдат от нервномускулна дистрофия, като рядко доживяват до 25-годишна възраст. Когато не е на училище, компютърът, книгите и приятелите му го спасяват от лошите мисли. По телевизията гледа предимно футбол. Любимите му отбори са ЦСКА и „Манчестър Юнайтед".

 

Жулиета Миткова

В.”Преса”

Няма коментари:

Публикуване на коментар