Translate

вторник, 24 януари 2012 г.

„Гедеон Рихтер” отпразнува 110-та си годишнина


Унгарската фармацевтична компания „Гедеон Рихтер” отбеляза своята 110-та годишнина от съществуването си с прием в посолството на Унгария през ноември м.г. 
Събитието бе уважено от унгарския посланик Н. Пр. Юдит Ланг и търговския директор на компанията Шандор Ковач.
Филмът за унгарските иновации досега, сред които са хладилникът, грамофонът и др. убедително доказва, че мултинационалната компания фокусира вниманието си освен върху висококачествени генерични и иновативни медикаменти, върху дейности, свързани с оргинални проучвания, но и в сферата на биотехнологиите.
От 2002 до 2010 год. значитлно нарастват и инвестициите по отношение на проучванията и разработките. Данните за 2010 г. сочат, че компанията заема 196 място в Европа, 2-ро място в ЦИЕ и 1-во в Унгария. 
Трите значими области, допълват съществуващият опит на „Гедеон Рихтер” в областта на гинекологията, женското здраве и централната нервна система, обогатяват портфолиото на компанията с висококачествени и широко търсени лекарствени продукти, което помага тя да затвърди присъствието си в Западна Европа.
Компанията работи усилено и за създаването на съвременни биоподобни протеини, включително моноклонални антитела. Първият собствено разработен продукт се очаква да бъде пуснат на пазара през 2015 година.
За разработването на един генерик са необходими 3-4 години и 5 млн. евро, а за биоподобен продукт 7-8 години и 60 млн.евро, подчерта Шандор Ковач. Той сподели, че целта на „Гедеон Рихтер” е всяка година да излизат на пазара между 5 и 7 нови продукта.
Фармацевтичната компания е ангажирана и с образователни кампании за подобряване здравето на българските граждани.
По програмата за запазване репродуктивното здраве на подрастващите през 2010 г.бе проведено обучение за повишаване сексуалната култура на близо 15 хиляди десетокласници в 240 училища в общо 13 града в страната-София, Пловдив, Варна, Бургас, В. Търново, Русе, Ст. Загора, Плевен, Враца, Видин, Монтана, Благоевград и Шумен. Резултатите от него показаха, че 85% от младежите са научили нова и полезна информация. Проведено бе още и обучение на училищните медицински специалисти/сестри.
Обобщените резултати от анкетата показват, че 84,69% от учениците считат часът на тема „Съвреаменна контрацепция” за изключително важен и полезен, 48,18% са правили секс за първи път между 15-16 години, 41,18% са разбрали от родител, че ако не се предпазват по време на секс е възможно да настъпи бременност и 42,36% биха се информирали по темата от Интернет, ако този час не се беше състоял.
По втората инициатива – Скринингова програма за навременна диагноза на доброкачествена простатна хиперплазия, с помощта на ОПЛ, са прегледани близо 2150 мъже на възраст над 55 години. От тях 3-5% са със съмнение за карцином на простатата и са насочени за доуточняване на диагнозата, а при близо 2/3 от прегледаните е открита доброкачествена простатна хиперплазия.
18.11.2011 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар