Translate

сряда, 8 декември 2010 г.

"Презерватирай се" нарушава правилата за етична реклама

Сдруженията на рекламодателите, рекламните агенции и радио- и телевизионните оператори смятат рекламата "Презерватирай се" от антиспин кампанията на Министерството на здравеопазването за несъобразена с етичните стандарти в бранша.
След подадена жалба Националният съвет по саморегулация (НСС), в който влизат Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), излезе с решение, че  клипът не отговаря на националните правила за отговорна комуникация, и препоръча на министерството да го преработи в 5-дневен срок или да спре излъчването му.
Ако това не се случи, съветът ще използва правомощията си по Закона за радиото и телевизията и ще изиска от телевизиите и радиата да спрат рекламата, обясни пред "Дневник" председателят на етичната комисия към НСС Гриша Камбуров.
Видеото, което предизвика гневни реакции в социалните мрежи с послания от типа: "Знаете ли откъде ви влизам? През парадния вход и през задния двор, през свирката", се оказа дело на "Фен ТВ", а ръководител на творческия екип е Камен Воденичаров. Клипът струва 11 хил. лв.
В мотивите към решението на НСС се казва, че "Презерватирай се" противоречи на етичните правила да бъде "изготвена с чувство за отговорност към потребителя и обществото". Както и че нарушава добрите нрави и общественото доверие в рекламата.
"За съжаление използването на неподходяща лексика и жаргонен език са недопустими за кампания, чиято тема са животът, смъртта, щастието и нещастието на много хора", пише в решението на съвета. Камбуров каза, че все още не са получили становище по казуса от Министерството на здравеопазването. По думите му представители на ведомството са били поканени на заседанието на етичната комисия, но не са се отзовали.
 ---------
"Mобилтел" трябва да преработи коледния си клип
Националният съвет по саморегулация се произнесе и по жалба на гражданин срещу телевизионна реклама на оператора "Mобилтел". Според жалбоподателя клипът с главни герои Дядо Коледа и Снежанка е неподходящ за деца и злоупотребява с доверието на потребителя. Етичната комисия също счита, че рекламата не е изготвена с чувство на отговорност към обществото и освен това нарушава правилото, когато се съобщава информация под линия, да е видима и четлива. В становището на "Мобилтел" се казва, че рекламата е търсела нестандартен и хумористичен творчески подход и не е целяла да внушава неетични послания. НСС нареди на компанията да преработи клипа си до 5 дни или да прекрати излъчването му. Решенията на етичната комисия са задължителни за членовете на съвета, каквато е "Мобилтел".
В-к "Дневник"

Няма коментари:

Публикуване на коментар