четвъртък, 4 октомври 2018 г.

Manchester Airport Group е първият консорциум, който потвърждава участие в процедурата за концесията на Летище София


Стартът и бе даден от българското правителство на 5 юли 2018 г.
Manchester Airport Group (MAG), най-големия британски летищен оператор, заяви намеренията си да участва в тръжната процедура по отдаване на концесията на летище София.
В момента MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс. Обслужваният общ пътникопоток годишно, чрез 70 авиолинии до над 270 дестинации, е 60 мил. души.
Най-голямата британска летищна група оперира всяко от летищата си като самостоятелен обект, с дълбокото разбиране за стремежите и интересите на местното население, служителите и икономическите партньори. Уникалната структура на собственост на компанията включва, както Градския съвет и Общинските власти на Манчестър, така и дългосрочни частни инвеститори (IFM Investors). Именно този тип собственост гарантира, че в основата на растежа на компанията, е способността да балансира търговските приоритети на летищата с ангажимента си да работи в тясно сътрудничество с местните общности около всеки обект. По този начин се гарантира, че те ще имат ползи от гледна точка на инвестиции и създаване на работни места, а и ще бъде гарантирано и опазването на околната среда.
Компанията разбира и отговорността на управляването на едно летище, имайки предвид икономическия растеж и просперитет, които то може да донесе на всеки един град, регион или държава. MAG има практиката да работи с местни компании като доставчици. Обучава и хиляди хора, чрез летищния си комплекс. Компанията, съвместно с екип от местни консултанти, вече повече от две години анализира потенциала на Летище София и обявява, че е първият консорциум, който потвърждава участие в процедурата.
Офертата на MAG ще бъде подкрепена от китайския строителен гигант BCEG, който вече работи с MAG по строителния проект в Манчестър - Airport City UK, един от най-значителните британски примери за сътрудничество с Китай в областта на инфраструктурното развитие. Включването на BCEG ще доведе и до нови възможности за сътрудничество между България
и Китай.
Чарли Корниш, гл. изпъл.директор на MAG, министърът на транспорта на Великобритания Крис Грейлинг и Ксинг Ян, управляващ директор на BCEG International Co. Ltd, бяха единодушни, че те са правилният партньор за Летище София, което има голям потенциал за икономическото развитие на региона.
По думите на Корниш Летище София е интересна възможност, в която ще участват за дълъг период от време, като допринесат не само за развитието на летището, но и на целия град. Летище София трябва да се превърне в летищен център на Балканите.
Според Харисън силните позиции на софийската летищна система са, че тя е близо до Близкия Изток и Азия. Изключително важно е да се развие потенциалът на Летище София, за да има то добавена стойност в региона, като предимството му е София, която като столица отговаря за основната търговска дейност и туризма на страната.
Той бе категоричен, че концесията на столичната аерогара ще привлече сериозен инвеститорски интерес и коментира, че очаква конкурентни оферти от Турция, Франция и Германия.
Ксинг Ян поясни, че разглежда предложението за участие в процедурата за Летище София като продължение на меморандума за разбирателство между Китай и България и като част от Инициативата „Един пояс, един път“.
Те бяха единодушни още в намеренията си са да инвестират в технологии и инфраструктура с повече възможности за пътниците, за да се подобри тяхното преживяване.
Подчертаха, че могат да бъда обсъждани и планове за преустройство на терминала в дългосрочна перспектива, но в краткосрочна не смятат, че има нужда от нова втора писта. Заявиха, че имат кризисни планове за всяко свое летище, а в нашето планират да инвестират над 600 млн.евро за периода на концесията.



Няма коментари:

Публикуване на коментар