Компанията отчете ръст на оборота от близо 45% за последната финансова година. Средният касов бон в онлайн магазина е 3 пъти по-висок в сравнение с покупката на място
С 29% е нараснал броят на клиентите на dm България - най-голямата верига за
търговия с дрогерийни стоки у нас за периода 01.10.2022г.-30.09.2023г. в 10-те физически и онлайн магазина, който беше открит преди една година. Основният принос се дължи на съществуващите магазини при които средно дневният брой на клиентите на магазин е нараснал с 18%. Ръстът до 29% се допълва от новите 12 филиала и онлайн магазина.
Причините за това, клиентите в България да избират магазините на dm за покупка на дрогерийни стоки /според проучване на австрийската маркетинг агенция Spectra, проведено онлайн в края на 2022г. сред 1505 потребители/ са богатият асортимент от над 16 000 продукта, доброто съотношение цена-качество, компетентната консултация и не на последно място по важност ценовата стабилност, която dm осигурява чрез стратегията за трайно изгодни цени.
Ценовата стратегия „Трайно изгодно“ гарантира, че цената на даден продукт няма да се променя поне четири месеца след датата, посочена на етикета на всеки продукт, гарантиращи сигурност и стабилност, които клиентите високо оценяват.
По-големият брой клиенти през последната година води и до впечатляващ ръст на оборота на dm България от 44,6% /рекорден за 14 години dm в България/ за последната финансова година – 01.10.2022г. – 30.09.2023г. Принос за оборота от 310,6 млн. лева има и онлайн магазинът на компанията, който стартира през септември 2022г. Клиентите бързо оценяват предимствата на този модел на пазаруване, което се доказва от факта, че средният размер на онлайн сметката е над 3 пъти по-висок в сравнение с този във физическите магазини на веригата. Освен това, през интернет хората купуват четири пъти повече продукти спрямо посещението във физическите филиали.
Наблюденията на dm показват, че хората от градовете, в които има магазини на компанията, предпочитат хибридния модел на пазаруване. Те разглеждат и избират стоки онлайн и ги вземат на място с експресно получаване в избран от тях магазин, като времето за обработка на поръчката е само 90 минути. През последната година почти 30% от клиентите са избрали този метод на пазаруване.
Според експертите на dm България има четири основни причини за все по-голямата популярност на онлайн магазина на компанията. Първата е удобството да се пазарува по всяко време и без ограничения за локацията. Втората причина са специалните предложения, от които клиентите могат да се възползват, ако пазаруват онлайн. Третата причина е, че и в онлайн магазина на dm се прилага ценовата стратегия „Трайно изгодно“.
Според Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“, четвъртата причина е непрекъснатото разширяване на асортимента. Към момента онлайн могат да бъдат закупени над 11 000 стоки. Това е ръст от близо 30% в сравнение със септември 2022г.
Тя подчерта, че са изключително радостни, че с онлайн магазина са дали възможност на хората от цяла България да пазаруват любимите си дрогерийни стоки бързо и удобно.
-Така на практика превърнахме dm във верига, представена във всяко кътче на страната, което се доказва от географията на поръчките, каза тя.
По думите на председателя на Борда на управителите на dm България Андрей Петров, с рекордния оборот през последната година, компанията е безспорен лидер по този показател в сектора на търговията с дрогерийни стоки у нас. А в основата на ръста са ефективният бизнес модел на dm, ценовата стратегия „Трайно изгодно“ и развитието на онлайн магазина.
Според данните на централата на подгрупата, във всички магазини на dm в Централна и Източна Европа се отчита ръст на броя на клиентите на ден на локация. Средно за групата той е бил 12,8%, в сравнение с предходната финансова година.
С приложението Моят dm пазаруването е още по-лесно
Малко след старта на онлайн магазина, dm България стартира и приложението Моят dm, което предлага множество удобни функционалности за хората. Сред тях са възможност за проверяване на наличност на стока в онлайн магазина или в любимия физически филиал и за търсене в различни категории или по бранд. Освен това хората могат да сканират вече закупени продукти и да ги поставят в списъка си за пазаруване. В приложението е интегрирана и удобна търсачка за магазините, която показва най-близкия магазин и дава възможност за запазването му като предпочитан.
През приложението Моят dm клиентите могат да участват и в томболи за награди и отстъпки и да активират различни ваучери. Използването на тези функционалности става чрез сканиране на QR кода на приложението на касите на магазина. При онлайн пазаруване те се отчитат автоматично при завършване на поръчката.
До края на 2024г. в България ще има над 120 dm магазина
През последната година dm България инвестира активно не само в развитие на онлайн канала за продажби, но и в разширяване на мрежата от физически магазини. Отворени са 12 нови обекта и така филиалите вече са 110 в 40 града. За първи път dm магазини бяха открити в градове като Разлог, Смолян, Поморие и Дупница. Плановете за финансовата 2023/2024 година са да бъдат открити поне още 10 нови магазина и така общият им брой в България ще надхвърли 120. Ще се разшири и географският обхват на мрежата с навлизането в Карлово, Асеновград, Елин Пелин и Равда.
В периода 01.10.2022г.-30.09.2023г. са инвестирани 11,5 млн. лева, което е с над 41% повече в сравнение с предходния период. Освен за откриване на нови и реновиране на съществуващите магазини, те са насочени и към развитие на онлайн магазина и обучение на служителите на компанията.
Във връзка с експанзията на dm и инвестициите на компанията Петров заяви:
-За нас разширяването на мрежата ни от магазини е изключително важно. То най-ясно изразява политиката ни да поставяме човека в центъра на нашата дейност и да предоставим възможност на най-много хора да се докоснат до разнообразието и професионалното отношение, които предлагаме.
Новите dm магазини ще са с по-нисък СО2 отпечатък
Мащабни инвестиции в развитие на филиалната мрежа се реализират в цялата dm подгрупа Австрия, България и други 10 държави от региона. През последната година са вложени близо 118 милиона евро за откриване на нови обекти и пълна промяна на съществуващите. Новият дизайн включва по-ниски и удобни стелажи и по-широки коридори.
Важен елемент е стремежът за намаляване на въглеродния отпечатък и потреблението на енергия на магазините. Например, за изработването на магазинното обзавеждане се предпочитат рециклирани и напълно рециклируеми материали. Според плановете на компанията от 2025г. поне 30% от пластмасата, използвана за обзавеждане на магазините, трябва да е от рециклиран материал, а до 2040г. трябва да бъде постигната от 100%.
Друга стъпка за намаляване на въглеродния отпечатък на dm България е използването на „зелена“ енергия. Вече два от магазините работят с електричество, добито от фотоволтаици - в Кърджали и в София, бул. Ботевградско шосе. Компанията планира изграждането на фотоволтаични инсталации и върху други свои магазини през 2024г. И за изминалата финансова година Логистичният център на dm България, заедно с половината физически магазини, се захранват от чиста енергия, която е 100% добита от възобновяеми източници.
Стремежът за намаляване на въглеродния отпечатък на компанията намира отражение и в оптимизиране на логистичните процеси. Например, тече проект за оптимизиране на дизайна на опаковките на продуктите от dm марките с цел да максимално оползотворяване на палетата и на пространството при транспортиране.
Няма коментари:
Публикуване на коментар