Translate

петък, 20 октомври 2023 г.

За две години в България са събрани над 13 тона празни пластмасови опаковки. 36 000 лева бяха дарени в подкрепа на социални каузи на дългогодишни партньори

 

Важна инициатива по отношение на опазването на околната среда е и кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“. От старта ѝ през септември 2021г. са събрани над 13 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и използвани в производството на опаковките на продуктите от dm марките.

Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е разширяването на мрежата от станции за повторно пълнене на био препарати на марката Planet Pure. В България вече има четири такива инсталации в градовете София и Пловдив.

Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“, подчерта:

-Инсталирането на станциите за повторно пълнене е част от нашия дългосрочен ангажимент като компания да допринасяме за устойчивото развитие на обществото. За нас е важно не само да задоволяваме ежедневно желанията и потребностите на клиентите чрез богат продуктов асортимент, но и да бъдем иноватор и пример, що се отнася до нашата социална ангажираност и действия по опазване на природата.“

През последната финансова година /01.10.2022г. – 30.09.2023г./ dm България разшири обхвата и на своите CSR инициативи, обединени под мотото „Заедно за по-добър живот“. За четвърта поредна година компанията не провежда „Black Friday“, а Giving Friday и дари 3% от дневния си оборот в деня на голямото пазаруване на SOS Детски селища. Събраната сума беше в размер на 22 000 лева, което е с 47% повече в сравнение с предходното издание на инициативата. Те бяха дарени в подкрепа на звено „Майка и бебе“, гр. Габрово, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа.

Друга важна инициатива е подкрепата за фондация „Живот със Синдром на Даун“. Вече седем години dm България е един от основните партньори на благородната кауза. В периода 01 май-31 август 2023г. при всеки закупен слънцезащитен продукт с dm марката SUNDANCE 0,10 лева или общо 14 000 лв. бяха дарени на фондацията в подкрепа на различни проекти по адаптирано плуване, физиотерапия, арт терапия и музикотерапия за деца със синдром на Даун от 5 града в България през 2024г.

Броят на служителите нарасна с 28%

С разширяването на мрежата от dm магазини се увеличи и броят на служителите. Към края на финансовата година те вече са 1 363, което е с 28% повече в сравнение с предходната. С нарастването на наетите хора, компанията актуализира и пакета от социални придобивки. Той включва ваучери за храна, привилегии за служители с 10 или 15 годишен юбилей в dm, осигурен обяд за служителите в Логистичния център и транспорт.

Важен елемент от цялостната грижа за служителите е и подкрепата за намирането на баланса между работа и личен живот. Компанията предлага семинари с психолози, програми за осъзнаване, организира спортни празници за семействата и включва хората в благородни каузи като „Новата гора на София“.

Тази политика за създаване на приятна и балансирана с личния живот работна среда води до по-голяма удовлетвореност на служителите. Според данните от последното проучване сред служителите на dm, 90% от хората намират работата си за полезна и имат усещането, че имат ценен принос за успеха на компанията.

Расте броят на бюти консултантите в dm магазините

От началото на 2023г. расте броят на бюти консултантите в dm магазините. Актуално те са 45 в 40 магазина. Бюти консултантите са разположени в специални сектори и дават съвети коя е подходящата козметика според специфичните потребности на даден клиент, представят новостите в асортимента и правят демонстрации на иновативни продукти. Според Евелина Великова, управител с ресори „Човешки ресурси” и „Регион Продажби”, тази инициатива се радва на огромен интерес и клиентите вече разпознават и търсят dm консултантите преди да направят своя избор за покупка.

През изминалата финансова година се проведе и разширена програма за повишаване на квалификацията и уменията на висшия и среден мениджмънт на компанията. За първи път беше организирана и стажантска програма, в която се включиха студенти от университети в България, Дания, Италия и Австрия.

Близо 200 ученици в 5 града се обучават за дрогеристи по австрийска програма

От началото на новата учебна година, близо 100 ученици в пет града стартираха обучението си по перспективната професия „дрогерист“, която беше въведена в България от dm. Със старта на новата учебна година такива паралелки бяха разкрити за първи път в ПГЕБ „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. София и в ПГПТ „Евлогий Георгиев“ в гр. Силистра. Децата ще преминат 5 годишен курс по професията с официално наименование „Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия“, специалност „Осигуряване на продуктова информация“.

Досега такива паралелки имаше в ПГХХВТ „Д. И. Менделеев“ в гр. Варна, в Професионална гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“ в гр. Димитровград и в ПГХВТ „Луи Пастьор“, гр. Плевен. В тези гимназии също ще има нови паралелки за учебната 2023/2024 година и така броят на децата, които се обучават по новата е близо 200.

Причината за все по-големия интерес към това обучение е, че професията дрогерист дава много големи възможности за развитие на учениците. Изучаването на специфични специални предмети отваря широко врати за развитие на учениците. Децата могат да бъдат много успешни консултанти във вериги за търговия с дрогерийни стоки като dm и да направят кариера в ритейл сектора. Друга посока на развитие е в областта на разработването и производството на био продукти и на козметика. Учениците получават и задълбочени знания по химия и биология, а това логично води до следваща образователна стъпка.

Великова добави, че в областта на грижата за човека има десетки хиляди продукти, които непрекъснато се развиват. Една част от тях се предлагат в дрогерийния сектор като само асортиментът на dm България е от повече от 16 000 артикула, при които иновациите и развитието са непрекъснат процес. Именно затова професията ще става все по-популярна и необходима - клиентите стават все по-взискателни и търсят компетентна консултация, а дрогеристът е този, който може да посочи новостите и да препоръча най-подходящия продукт.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар