В подобряване на работната среда и техниката само за
последните три години дружеството е инвестирало над 32 млн. лева
„БМФ Порт Бургас” търси
мнението и препоръките на работниците на територията на пристанищните терминали
„Бургас Изток – 2” и Бургас Запад”.
Концесионерът е поставил 3 кутии за обратна връзка на местата с битово
предназначение и в една от работилниците. В тях работниците чрез писма могат да
съобщават на ръководството с какви трудности се сблъскват при изпълнението на
задачите си и какви очаквания, коментари
и идеи за оптимизиране на работния процес имат. Новаторският подход дава възможност „да бъде
чуто мнението” на работниците. Според Весела Джунджурова - главен юрисконсулт в
дружеството, ефективната комуникация с работниците засилва ангажираността им
към целите, стратегията и ценностите на компанията.
Обвързването на фирмения
интерес с хората, които работят на пристанището, е генерална политика за „БМФ
Порт Бургас”. Ръководството се стреми
всяка крачка в развитието на компанията да носи удовлетворение на целия
състав от работници и служители. За постигането на тази цел се използват всички
възможни средства – от инвестиции в нова механизация до бонус - система на
заплащане и разширен обхват на социалната програма.
За 7-те години концесия
компанията е вложила и инвестирала в пристанищни съоръжения и машини над 250
млн. лв. Само през последните 3 години разходите за нова техника надхвърлят 25
млн. лв. Закупени са 5 мобилни 100-тонни крана, единият от които е произведен
по поръчка на дружеството - за обработка на меден концентрат. Набавени са и 8
нови кошотоварачни машини, 6 контейнерни повдигача, 7 нови телескопични
товарачи, 6 мотокара и др. Бюджетът за закупуване на нови машини се залага
всяка година съобразно очаквания товарооборот, уточнява техническият директор
Стоян Петков. Наред с обновяване на техниката, стремежът на ръководството е да превърне бургаското
пристанище в „зелено”. Затова постоянно се осигуряват специални добавки за
двигателите с вътрешно горене и се прилагат
модерни енергоспестяващи технологии.
За работниците новата
техника означава по-комфортни и
безопасни работни места и по-висока производителност. Кабините са
климатизирани, обезопасени, снабдени с
датчици и камери. Обработването на товари става по-бързо, а въведената
бонус-система осигурява заплащане на премии и повишава доходите на работниците.
Само за последните 2 години при заетите с товаро-разтоварни дейности е налице
ръст при заработките от 126 %.
Преди доставянето на
всяка от новите машини техните оператори преминават през обучителни курсове в
Центъра за професионално обучение. Центърът е създаден, за да осигурява
възможност за квалификация на
работниците в дружеството. Неотдавна той
получи лиценз за обучението на 5 нови специалности: монтьор на подемно-товарна
техника /кранист/, монтьор на автотранспортна техника, техник на железопътна
техника /локомотиви и вагони/, заварчик, шлосер. За всички работници в дружеството обучението
в Центъра е безплатно. Там квалификация могат да придобиват и желаещи, които не
работят в компанията.
„БМФ Порт Бургас” е един
от най-големите работодатели в Бургаска област. В дружеството работят 920 души,
въпреки че като концесионер на
пристанищните терминали то има задължение да поддържа персонал от 547
души. Съкращения не са правени през последните
четири години и не се предвиждат такива. Предстоящи са нови назначения.
От 2012 г. до края на
2018 г. средната работна заплата в предприятието е увеличена с над 60%. Сега тя
е значително над средната заплата за Бургас
и региона.
Работниците оценяват добрите условия за труд и безопасност,
достойното заплащане и социалните придобивки, обяснява Никола Косев – директор
„Експлоатация пристанищен терминал Бургас Запад”. Затова и желаещите да
постъпят на работа в дружеството са много, а назначения се правят всеки месец.
Компанията се развива
изключително бързо и за мениджмънта е важно
поддържането на добър социален климат. Всеки месец заседава комитет по
условията на труда, в който участват и работници. Социалните придобивки са с
обем, значително по-голям от изискванията на закона. Ежегодно се провеждат
профилактични медицински прегледи в много по-широк диапазон от изискуемия. На
работниците в специализираните комплекси ежедневно се осигуряват детоксикиращи
напитки, а веднъж годишно -
балнеолечение. Работното и предпазното облекло отговарят на най-високите
стандарти - годишно изразходваните средства за тях надхвърлят 400 000
лева. За отпуск и почивка всеки работник и служител получава и допълнителни
средства над заплатата. Осигурено е
столово хранене, всички битови помещения и санитарни възли по места са изцяло обновени, а в двата терминала на разположение на
работниците са напълно оборудвани фитнес зали.
Какво още може да се направи, за да се подобрят условията на труд
и да се улесни производствения процес, сега трябва да кажат работниците.
Ръководството на дружеството очаква техните коментари в кутиите за обратна
връзка, поставени на територията на двата пристанищни терминала.
Няма коментари:
Публикуване на коментар