Над 70% от българките пропускат прегледа на гърдите от страх, а близо 75%
от прегледаните имат проблем
Кампанията на AVON - „От любов към живота“ предостави
възможност на 6900 жени от 7 града в страната за безплатен ехографски преглед
за рак на гърдата, благодарение на
набраните, чрез продажбата на
благотворителните продукти на AVON, средства през 2013 г
До момента са реализирани около 5500 прегледа. Основното наблюдение на
специалистите е, че страх е основния мотив жените да избягват профилактичните
прегледи. Още по-трудно се активират жените в неравностойно положение, към
които кампанията показа специално отношение, предоставяйки часове с приоритет –
едва 23,6% са преминалите на преглед от групите многодетни майки, дългосрочно
безработни жени, регистрирани в бюрото по труда, жени от малобройни етнически
групи, жени с увреждания.
Обобщените данни на партньора на кампанията „Български
фонд за жените” посочват малък брой регистрирани жени с рак на гърдата - между
3 и 10 случая в град. Тревожно е обаче, че едва 26,5% от всички прегледани са с
диагноза „без особености“. При останалите 74,5% са забелязани различни видове
доброкачествени образувания, кисти и/или са били пренасочени за второ мнение.
Според анализа на местните неправителствени организации основният интерес е от жени
от етнически групи - 36% от всички от целевите групи, като едва 8% са
записаните жени с увреждания и 13% - многодетните майки.
Представителите на AVON – дамите, които на практика реализират набирането на средства за кампанията с предлагането и продажбата на
благотворителните продукти на компанията, получиха лична възможност за
безплатен преглед. Едва 23,2% от получилите покана обаче реално са го
реализирали. Данните от вътрешното проучване на компанията показват, че основен
довод за ниската активност е страхът от евентуалната диагноза, която може да им
бъде поставена.
До този момент прегледите са приключили в градовете
Варна, Русе, Шумен и Бургас. Продължават прегледите в Стара Загора и Плевен, а
още 600 прегледа предстои да се осъществят при подновяването на кампанията през
септември в Пловдив.
В началото на 2015 г. AVON се обръща към фондация „Една от 8“, с
която заедно създават програмата „Бъди до мен“ и стартират работа в посока
предоставяне на помощ и подкрепа на жени с рак на гърдата. Набирането на
средства е целогодишно - с продажбата на благотворителни продукти от розовата
серия на Компанията за жени. 100% от печалбата от всеки продаден продукт през
2015 година ще осигурят психологически и юридически консултации и групи по
взаимопомощ за жени с рак на гърдата и техните семейства. .
Снимка: Slava.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар