Актавис е генерален спонсор на втората конференция на лекарите по обща/фамилна медицина от Югоизточна Европа,чиито домакин е НСОПЛБ
В специална пресконференцията участие взеха Франк Щауд, изпълнителен вицепрезидент „Корпоративни комуникации”, Питър Бергуист, вицепрезидент „Продажби и маркетинг” Централна и Източна Европа, д-р Любин Шукриев, председател на Асоциацията на лекарите по обща/фамилна медицина от Югоизточна Европа и Илия Пашов, изпълнителен директор на Актавис България.
В много терапевтични области има разлика между Източна и Западна Европа. Големите западноевропейски държави от дълги години дават предимство на генеричните медикаменти, което е вярната посока във всяка една здравна система с цел спестяване на средства за лекуване на редки заболявания, за които няма генеричен еквивалент, подчерта Бергуист.
Данните на европейската кардиологична мрежа за 2008 г. сочат, че сърдечно-съдовите заболявания заемат първо място при смъртността в Европа - 2 млн. смъртни случаи годишно. Тя е по-висока в Централна и Източна Европа, отколкото в останалата част на ЕС.
У нас тези заболявания са причина за 62 % от общата смъртност при мъжете и 71 % при жените. Във Франция за сравнение процентите са съответно 26 % и 31 %. Разходите за кардиологични заболявания в ЕС достигат до 192 млрд. евро годишно.
В презентацията на темата „Как Актавис може да помогне за намаляване на сърдечно-съдовия риск в общества в икономическа криза” Бергуист сподели опита на Чехия в мерките, които една държава трябва да предприеме за качествено лечение на този вид заболявания, и то на достъпни цени.
Чехия днес има ниска смъртност от сърдечно-съдови заболявания, благодарение на това, че през 2001 г. генеричните медикаменти, с по-ниски цени, навлизат на пазара им, което разшири обхватът на лекуваните пациенти и намали смъртността.
Цената на годишното лечение на един пациент се снижи от 400 евро на около 40 евро през 2011 г.
Актавис има отговорността да въведе модерното лечение на по-ниски цени. Точно затова искаме да има един открит и прозрачен диалог, за да може да осигурим достъп до модерно лечение на пациентите.
За да си водещ играч на пазара на фармацевтични продукти, трябва да поемаш и много отговорности, затова сме и основния спонсор, на международната конференция на общопрактикуващите лекари от Централна и Източна Европа в Пловдив, на двата симпозиума – за мигрената и сърдечно-съдовите заболявания и намаляването на риска в икономически системи в криза, каза в заключение той.
Вече 10 години „Актавис” остава лидер не само в българския генеричен пазар, но и в общия пазар на лекарствени продукти. От произведените 24 милиарда таблети и капсули през 2010 година-4.2 милиарда се падат на завода в Дупница, който в момента произвежда продукти за целия европейски пазар, а заводът в Троян произвежда близо 90 % от нашите течни лекарствени форми, посочи Пашов. Той подчерта, че компанията ще продължава да разширява своите инвестиции, което означава и осигуряване на повече работни места..
През 2012 г. заводът в Дупница очаква да получи одобрение и за производство за САЩ, допълни го Щауд. Той изтъкна и изключително важното място на Актавис България в Актавис Груп - петият най-голям пазар в компанията, което е изключително висока оценка за дейността на Актавис у нас. Сподели, че във фокуса на бъдещите планове за развитие на Актавис са продукти, отнасящи се до здравето на жената и медикаменти за диабет. Така освен в генеричния пазар компанията се концентрира и в тези два важни сегмента – разработване на женски бранд и инсулин. Искаме да сме компания, която има специализирана концепция и да предлагаме пълна гама на инсулинови продукти за пациентите, подчерта Щауд.
Той направи кратка ретроспекция от създаването на компанията през 1956 г., до момента. В началото за „Актавис” работят 146 души, представена е в една държава, а продажбите възлизат на 57 млн. евро. Сега тя е четвъртата по големина генерична компания в света, за която работят над 10 000 служители, с представителства в над 40 държави и със 1.7 млрд. евро продажби за 2010 г..
Актавис Груп предлага 858 продукта на пазара в глобален мащаб, а 333 проекта за нови продукти са в процес на разработка. Международната централа бе преместена от Исландия в Швейцария, където работят 140 души от 31 държави. Така централното управление в Цуг събира на едно място висшия мениджмънт и стратегическите функции, подчерта още Щауд.
Според д-р Евгени Тасовски, медицински директор на „Актавис”, в много близко бъдеще ще се размиват границите между понятията генерици и оригинали по ред причини. Пазарният дял на компанията в опаковки е 17.7 %, което е почти всяка пета опаковка, която се продава у нас.Той бе категоричен, че като водеща компания няма да си позволят да водят война с тези, които са инспирирали подобни действия, чрез пациентски организации основно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар