Информационна кампания за борба с рак на гърдата и рак на
яйчниците стартира през октомври 2022г. Организатори на инициативата са
Фондация „Една от 8“ и АстраЗенека България с подкрепата на Магазини Mania.
Партньори в кампанията са Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в
България /НСОПЛБ/ и дизайнерът Вяра Ценева.
Безспорно грижата за външния вид и шопингът са в ДНК-то на
всяка жена, колкото и заета да е тя, затова чрез кампанията по интерактивен
начин организаторите питат дамите: „Обичаш ли себе си?“. Целта е да провокират
и насочат тяхното внимание по
въздействащ начин към важността от редовни прегледи при общопрактикуващ
лекар, гинеколог и мамолог. Профилактиката е единственият и най-сигурен начин
за ранна диагностика, когато лечението може да бъде максимално ефективно.
„Щастлива съм, че и през този октомври „Една от 8“ ще
реализира такава провокативна кампания и че Магазини Mania са наш дългогодишен
партньор. Безкрайно им благодарим, че прегърнаха идеята. До края на октомври в
над 400 пробни на магазини Mania в 20 града в цялата страна, дамите ще се
изправят пред интересно предизвикателство. Оглеждайки се в огледалото, докато
избират своя тоалет, те ще виждат стикер с QR код. При сканирането му ще научат
колко често и на какви прегледи трябва да ходят, за да са сигурни, че полагат
необходимите грижи за себе си. Зад кампанията застават Националното сдружение
на общопрактикуващите лекари и дизайнерът Вяра Ценева, която подготви уникално
бижу, което ще се продава с благотворителна цел“, каза Гергана Богданова,
управител на Фондация „Една от 8“.
Доц. Любомир Киров, председател на УС на НСОПЛБ призова
дамите всяка година да посещават личния си лекар за профилактичен преглед.
Ползвайте възможностите, които системата осигурява за ехо и мамографии.
Правете и редовно самопрофилактика. Когато това се превърне в рутинна практика,
шансовете да се предотвратят по-сериозни усложнения своевременно, се увеличават,
каза той.“
Дизайнерът Вяра Ценева ще се включи активно в кампанията. Тя
е изработила тематично бижу, което ще се продава с благотворителна цел и 50% от
направените продажби до края на октомври ще дари на фондация „Една от 8“.
Дамите могат да получат и допълнителна информация за
профилактиката, симптоматиката и лечението на рака на гърдата и рака на
яйчниците под формата на видеа с водещи специалисти. Те са достъпни в You Tube канала на Една от 8 и интернет портала www.azcare.bg
Нуждата от подобна информационна кампания е провокирана от
статистиката: Ракът на гърдата е най-честото онкологично заболяване при жените
в световен мащаб, с тенденция за увеличаване на новите случаи с 40% към 2040 г.
В България всяка година се диагностицират над 4000 жени.
Диагностициран навреме, ракът на гърдата е напълно лечим.
Ракът на яйчниците е 7-то най-разпространено онкологично
заболяване сред жените в световен мащаб и е на 6-то място сред онкологичните
заболявания в България с около 800 нови случая на година.
Ранното откриване на рака на яйчниците е от съществено
значение за успешното му лечение.
Няма коментари:
Публикуване на коментар