Интересът към новините и публицистиката по
време на извънредното положение растe
Българските зрители
оценяват високо пренасочването на фокуса на bTV Media Group върху новини и актуални предавания по време
на COVID-19
епидемията, показват
резултатите от скорошно независимо проучване и пийпълметричните и онлайн данни
за март 2020.
След обявяване на
извънредното положение bTV въведе програмни промени, изцяло съобразени с настоящите приоритети на компанията:
да предпази здравето на екипа си и да гарантира, че ще може да информира
българите по всяко време чрез редовни и извънредни емисии, публицистични
предавания и други специални студия на живо, посветени на епидемията.
Според национално
представително количествено *проучване на „Маркет линкс“, проведено в периода 27-30 март, телевизията е основен източник на
информация за 73%
от респондентите за
всички теми, свързани с COVID-19, от обявяването на извънредното положение.
bTV
е телевизията с
най-високо доверие по отношение на новините и актуалните
предавания според 58,4% от респондентите и отразява новините, свързани
с коронавируса, по най-добрия и професионален начин според 39,4%. Медията е посочена и като най-надеждния ТВ източник по темата от 40,2% от
участниците в проучването. Близо 41% получават най-пълната картина за епидемичната ситуация
от bTV, а 39,3% я определят и като източника на
най-полезна информация за гражданите сред всички телевизии. bTV има най-интересните гости в актуалните си
предавания /42,6%/ както и най-добрите водещи /42,8%/
и репортери /42,3%/.
Почти 50% от респондентите в проучването искат да
продължат да получават настоящия обем информация за COVID-19 по телевизията. Над 76% искат да гледат специални предавания по темата, а дори повече, 79%, се интересуват от брифингите на живо. Извънредните новини за COVID-19 се
оценяват високо от 80% от респондентите, а като
цяло важните новини по темата са интересни за 88,1% от анкетираните.
Изводите от проучването
на „Маркет линкс“ се потвърждават и от данните на ГАРБ за март. Специалното обзорно предаване на bTV „Кризата
COVID-19: Всичко, което трябва да знаете“, излъчено
на 19 март от 19,30 часа, е привлякло над 40% от всички зрители /4+/.
Интересът към централната
емисия на bTV
Новините след 13 март,
когато Народното събрание гласува обявяването на извънредно положение в
България, се покачва до средно близо 41% от всички зрители пред екрана. /ГАРБ,
13-30 март, 4+/.
По отношение на
актуалните предавания „Лице в лице“ е изборът на зрителите следобед с 36,7% дял.
Традиционно силен зрителски интерес регистрира и предаването „120 минути“ - 31%
среден дял. По време на пандемията лидерите в сутрешния часови пояс „Тази
сутрин“ и „Тази събота и неделя“ затвърждават позицията си със съответно близо
39% и 30% среден дял.
Силно увеличеният интерес
към новинарското съдържание, посветено на пандемията от COVID-19, е видим и в онлайн среда. От 1 до 24 март
сайтът btvnovinite.bg
отчита 4.87 милиона потребители, над три пъти повече спрямо същия период
миналата година.
- - - - - - - -
Национално
представително количествено проучване тип Омнибус сред пълнолетното население
на страната /18+/,
1,003 пълни интервюта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар