През приложението вече могат да се слушат над 1000
заглавия на български, а сред имената на дикторите - разказвачи се нареждат
Калин Врачански, Силвия Петкова, Койна Русева, Параскева Джукелова и други
любими български актьори
Само за една година от
старта на Storytel у нас, потребителите на приложението са изслушали
473 000 часа аудиокниги и аудиосъдържание от български и чужди автори. Услугата
стартира в началото на 2019 у нас, предлагайки на българската публика 400
заглавия на български и неограничен достъп до съдържанието на английски. Към
момента каталогът на български вече има над 1000 заглавия, сред които стотици
романи, книги за самоусъвършенстване, детски книги и учебни произведения, както
и 9 Storytel Original сериала, най-новият сред които - “Вирус”, който излезе на 28 март и е посветен на актуална за
момента кризисна ситуация.
На голям интерес се радва
и първият български аудио сериал, създаден от писателя Богдан
Русев специално за платформата на Storytel. Най-слушаният Storytel Original в
България пък безспорно е аудио сериалът “До Дъно” на Анна Пеева, записан от Калин Врачански. Заедно
с него сред имената на дикторите - разказвачи на истории в Storytel се нареждат
Силвия Петкова, Койна Русева, Параскева Джукелова и други любими български
актьори.
Сред най-слушаните книги
за последната година са “Да прецакаш дявола” на Наполеон Хил, задължителните
български класики като “Тютюн” и “Железният светилник”, “Шантарам” на Грегъри
Дейвид Робъртс, “Яж, моли се и обичай” и “Майсторът и Маргарита”. Сред
най-търсените заглавия в платформата пък са “Хари Потър”, чиято премиера в
аудио формат на български предстои през есента, “Под игото” и поредицата “Живей
бързо” на Надя Чолакова.
“Всяка година аудио
съдържанието регистрира все по-голям ръст в интереса на потребителите.”,
споделя Лиза Василева, мениджър на Storytel за България. “Според проучване на Deloitte през 2020 световният пазар на
аудиокниги ще се увеличи с 25%. Вече виждаме, че и в България все повече хора
се обръщат към аудио съдържанието за учене, самоусъвършенстване или просто за
удоволствие. Само от началото на годината досега у нас са изслушани повече от
276 000 часа, което е повече от половината на времето, прекарано в платформата
за цялата 2019 г. в България.”, добавя тя.
За нарастващия интерес на
потребителите към аудио съдържанието говори и непрестанно увеличаващия се брой
коментари и препоръки на заглавия в приложението. За последните три месеца в
апликацията на Storytel глобално са създадени над 100 000 ревюта на аудиокниги.
В България заглавието с най-много ревюта е “Човек на име Уве” на Фредрик Бакман, следван от “Падение и спасение” на Весела Тотева и “Икигай: тайните на Япония за дълъг и щастлив живот” на
Ектор Гарсия и Франсеск Миралес.
В топ 3 на заглавията с
най-висок рейтинг от български потребители пък се нареждат отново “Човек на име
Уве” на Фредрик Бакман, “Падение и спасение” на Весела Тотева и автобиографията
на Ричард Брансън - “Майната му! Да го направим!”. Тези интеракции показват, че
аудио съдържанието ангажира потребителите лесно, заради удобството да го
ползват навсякъде и по всяко време и да съчетават слушането с други занимания,
като например домашни задължения, спорт или разходка на кучето. Следвайки
интереса на потребителите, от Storytel разработват и нови опции за
персонализирани препоръки на списъци със заглавия, за да улеснят слушащите в
намиране на ново съдържание, което да е най-интересното и подходящо за
тях.

Няма коментари:
Публикуване на коментар