Translate

вторник, 31 март 2020 г.

Близо половин милион часа аудиокниги са изслушани в приложението на Storytel за една година от старта му в България


През приложението вече могат да се слушат над 1000 заглавия на български, а сред имената на дикторите - разказвачи се нареждат Калин Врачански, Силвия Петкова, Койна Русева, Параскева Джукелова и други любими български актьори

Само за една година от старта на Storytel у нас, потребителите на приложението са изслушали 473 000 часа аудиокниги и аудиосъдържание от български и чужди автори. Услугата стартира в началото на 2019 у нас, предлагайки на българската публика 400 заглавия на български и неограничен достъп до съдържанието на английски. Към момента каталогът на български вече има над 1000 заглавия, сред които стотици романи, книги за самоусъвършенстване, детски книги и учебни произведения, както и 9 Storytel Original сериала, най-новият сред които - “Вирус”, който излезе на 28 март и е посветен на актуална за момента кризисна ситуация.
На голям интерес се радва и първият български аудио сериал, създаден от писателя Богдан Русев специално за платформата на Storytel. Най-слушаният Storytel Original в България пък безспорно е аудио сериалът “До Дъно” на Анна Пеева, записан от Калин Врачански. Заедно с него сред имената на дикторите - разказвачи на истории в Storytel се нареждат Силвия Петкова, Койна Русева, Параскева Джукелова и други любими български актьори.
Сред най-слушаните книги за последната година са “Да прецакаш дявола” на Наполеон Хил, задължителните български класики като “Тютюн” и “Железният светилник”, “Шантарам” на Грегъри Дейвид Робъртс, “Яж, моли се и обичай” и “Майсторът и Маргарита”. Сред най-търсените заглавия в платформата пък са “Хари Потър”, чиято премиера в аудио формат на български предстои през есента, “Под игото” и поредицата “Живей бързо” на Надя Чолакова.
“Всяка година аудио съдържанието регистрира все по-голям ръст в интереса на потребителите.”, споделя Лиза Василева, мениджър на Storytel за България. “Според проучване на Deloitte през 2020 световният пазар на аудиокниги ще се увеличи с 25%. Вече виждаме, че и в България все повече хора се обръщат към аудио съдържанието за учене, самоусъвършенстване или просто за удоволствие. Само от началото на годината досега у нас са изслушани повече от 276 000 часа, което е повече от половината на времето, прекарано в платформата за цялата 2019 г. в България.”, добавя тя.
За нарастващия интерес на потребителите към аудио съдържанието говори и непрестанно увеличаващия се брой коментари и препоръки на заглавия в приложението. За последните три месеца в апликацията на Storytel глобално са създадени над 100 000 ревюта на аудиокниги. В България заглавието с най-много ревюта е “Човек на име Уве” на Фредрик Бакман, следван от “Падение и спасение” на Весела Тотева и “Икигай: тайните на Япония за дълъг и щастлив живот” на Ектор Гарсия и Франсеск Миралес. 
В топ 3 на заглавията с най-висок рейтинг от български потребители пък се нареждат отново “Човек на име Уве” на Фредрик Бакман, “Падение и спасение” на Весела Тотева и автобиографията на Ричард Брансън - “Майната му! Да го направим!”. Тези интеракции показват, че аудио съдържанието ангажира потребителите лесно, заради удобството да го ползват навсякъде и по всяко време и да съчетават слушането с други занимания, като например домашни задължения, спорт или разходка на кучето. Следвайки интереса на потребителите, от Storytel разработват и нови опции за персонализирани препоръки на списъци със заглавия, за да улеснят слушащите в намиране на ново съдържание, което да е най-интересното и подходящо за тях. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар