Инициативата получи награда за обединяването на най-голям
брой доброволци – 6.2% от населението на страната
Най-мащабната национална
доброволческа инициатива „Да изчистим България заедно“ беше отличена с приз от глобалното гражданско движение Let’s Do It
World. Това се случи по време международна конференция в Талин, Естония, която
събра представители от 100 държави. Наградата е за успешното обединяване на
най-голям брой доброволци на глава от населението – 6,2%, в името на каузата за
по-чиста околна среда.
През 2019 г., под егидата
на bTV Media Group, голямото почистване на България мотивира рекордните 433 683
доброволци да се включат в хиляди акции по чистене, облагородяване и залесяване
и да премахнат от картата на страната 4338 тона отпадъци. На база на постигнатите
резултати и добрия пример, инициативата получи престижното признание сред 180
държави, които обединиха усилията на над 20,7 млн. души в Световния ден на
почистването.
„Всички ние живеем в общ
дом, в горяща къща. Всички имаме семейства, деца и в края на деня е важно не
просто всички да оцелеем заедно, но и как ще продължим живота си занапред“,
каза президентът на Let’s Do It World Хейди Солба, в обръщението си към
участниците в международния форум. Естонският премиер Юри Ратас допълни, че
освен възможността да направим нашата планета по-чиста, Световният ден на
почистването дава възможност и за промяна на навиците на хората по света.
В рамките на
конференцията, посветена на добрите практики при провеждането на кампании за
елиминиране на отпадъците в глобален мащаб, делегатите на bTV Media Group Мария
Микова и Виктория Бързанова представиха рекордните резултати, постигнати от българските
доброволци, които всяка година са сред най-активните в света. На фокус в българското
участие бе и ролята и значението на медиите за постигането на успеха и
устойчивостта на зелената идея.
От началото на „Да
изчистим България заедно“ досега близо 2 500 000 доброволци, въоръжени с
ръкавици и чували, са чистили страната. По данни на екоминистерството, те са
успели да съберат 94 338 тона отпадъци, което се равнява на над 200 напълно
заредени самолета „Боинг 747”, и да премахнат над 18 800 сметища от лицето на
България.
През 2019 г. „Да изчистим
България заедно“ успя да обедини социално отговорния бизнес в лицето на:
Метрореклама, Paradise Center, Kaufland България, Shell, HomeMax, Евромастер
Импорт-Експорт, Мегатрон, Системата на Кока-Кола, P&G, ЕСРИ България, DHL,
Екопак България, EKO H20 и др. партньори.
Няма коментари:
Публикуване на коментар