Translate

четвъртък, 21 септември 2017 г.

15 септември - Международен ден за социална отговорност на пивоварния бранш у нас



Инвестициите в полза на обществото са мисия невъзможна без устойчиви партньорства.Спортът е най-добрият начин децата да порастнат

Във връзка с него специални инициативи организира Съюза на пивоварите в България (СПБ). Като за трета поредна година събитията са под мотото на кампанията „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“, която има за цел да популяризира физическите занимания, спортните активности и семейните забавления като превантивна практика подрастващите да не употребяват алкохол и да живеят здравословно.
Най-мащабното начинание на Съюза на пивоварите заедно с неговите партньори от дарителско сдружение „Св. Иван Рилски“ и община Велико Търново е основаването на Център за превенция и спорт и организирането през лятната ваканция на ежедневни занимания и спортни прояви за всички желаещи в населените места от региона. Партньори на проекта още са Областната дирекция на МВР и ОД „Пожарна безопасност и защита на населението“, Националният военен университет “В. Левски“, кметове и кметски наместници.
Повече от 30 спортни мероприятия с обучителни презентации и забавни игри са проведени във всичките 19 центъра за работа с деца и младежи в община В. Търново. И над 700 подрастващи, родители, баби и дядовци всяка седмица показваха завиден състезателен дух, спортни умения и все по-добри познания по обща превенция.
Създаденият от партньорите, първи в страната, общински център „Превенция и спорт“ в с. Балван се утвърди като притегателен пункт за малки и големи. Ето защо на 15 септември той бе домакин на ученически турнир, забавни игри и образователни презентации, посветени на Международния ден за социална отговорност.
На 16-и програмата със събитията продължи през целия ден във всички центрове за деца и младежи в община В. Търново.
Практиките за социална отговорност на пивоварната индустрия са силно съсредоточени върху дейности в подкрепа на Европейската стратегия за намаляване на злоупотребата с алкохол и превенцията подрастващите да не експериментират с бира или други алкохолни напитки. За СПБ това не може да е тема табу, тъй като проблемът за вредите от продажбата и употребата на напитки с алкохолно съдържание от деца и младежи съществува и отговорният бизнес трябва да се включи в неговото решаване.
Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ сподели:
-Финансирането на конкретни проекти в тази посока безспорно е важно, но не е достатъчно, ако нямаме правилните партньори, не си подадем ръка за публично-частни инициативи и не развиваме доброволчеството в името на здравето и пълноценното израстване на нашите деца. От стартирането на кампанията „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ през 2012 до днес от Съюза на пивоварите сме инвестирали десетки хиляди левове, отделили сме стотици човеко-часа доброволен труд, но и минахме през етапите „проба – грешка“.
Въз основа на този опит вече можем да потвърдим най-важната констатация – синергията на партньорствата е ключова за успеха на всеки проект за корпоративна социална отговорност. Надяваме се повече бизнес асоциации да споделят този опит и да се организират  все по-често Дни за социална отговорност с обединяващи целия бранш кампании.
Тя обясни, че осъществените от СПБ през последните години партньорства с Главна дирекция „Национална полиция“, община Велико Търново, Столична община, Превантивно-информационния център по ПН, София,  дарителско сдружение „Св. Иван Рилски“, сдружението на кметовете „Янтра 2001“ и с други дейни неправителствени организации показват, че когато се работи заедно, с доброволчески принос и в единомислие, всеки вложен лев постига най-висока степен на възвръщаемост в името на каузата.
В продължение на утвърдените през последните години традиции на програмата за превенция СПБ заедно с асоциация „Родители“ отново издава наръчника за родители „Добре дошли в пети клас“ в 10 000 екземпляра. Специално за Международния ден за социална отговорност в София целево са разпространени 6000 образователни брошури „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“  и за първи път се излъчва телевизионна заставка в подкрепа на кампанията.
През месец октомври предстоят нови спортно-образователни събития в Пазарджик и в Рибарица, в които партньори ще бъдат съответно ГДНП и КНСБ. В рамките на ангажираността си към каузите за превенция Съюзът на пивоварите активно се включва и в международната операция EDWARD на Пътна полиция за Европейския ден без загинали на пътя.


Няма коментари:

Публикуване на коментар