-Държавните железници са в
критично финансово състояние. Не са в състояние да обслужва пътниците си и не могат да чакат парите от концесията на Летище
"София", за да бъдат спасени, защото дотогава може да са в
несъстоятелност. По искане на кредиторите пък частен съдебен изпълнител вече
продава неоперативни активи на дружеството. Това заяви служебният министър на
транспорта Христо Алексиев,
цитиран от Дарик.
Министърът обвини настоящия
мениджмънт на компанията, че не е взел необходимите мерки, за да се справи с
критичната ситуация. Не е сключен нито един договор за ремонт или наем на
локомотиви, но са дадени 1 млн. лв. за трансбордиране на пътници с автобуси
поради липса на влакове", обясни Алексиев.
"За съжаление мениджмънтът
на БДЖ не е предприел никакви
мерки, за да реши тази ситуация. За мен се очертава като основен краткосрочен
проблем фактът, че БДЖ не е в
състояние да изпълни графика за движение на влаковете за 2017 г. поради липса
на локомотиви, мотриси и подвижен състав. Не е коректно да стоим и да казваме,
че очакваме държавата да ни помогне. Ние трябва да имаме ясен план - както
дългосрочен, така и краткосрочен, за да може да се изпълнят ангажиментите. В
това отношение съм поискал по най-бързия начин да се даде краткосрочен екшън
план как ще се осигури графикът за движение на пътниците за 2017 г.", каза
той.
Алексиев е категоричен, че трябва
да се намери алтернатива и едната възможност според него е рефинансиране на
заема на железниците.
По повод концесията на летище "София" служебният министър на транспорта смята, че е необходимо да има по-сериозен дебат за съдбата му и трябва още веднъж да се обсъди дали е най-добре то да се развива от държавата или от частни инвеститори.
По повод концесията на летище "София" служебният министър на транспорта смята, че е необходимо да има по-сериозен дебат за съдбата му и трябва още веднъж да се обсъди дали е най-добре то да се развива от държавата или от частни инвеститори.
Снимка: dariknews.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар