Регионалният директор „Продажби“ за Югоизточна Европа Андраш
Тамаши очерта стратегията за
развитие на компанията и представи
четирите основни тенденции, които определят
бъдещето в сектора на електродомакинска
техника, а именно:
-консолидиране на
бизнеса към все по-малко на брой, но
по-големи участници в сектора, като същевременно акцентът и вниманието вече е
към крайния потребител а не върху производителя и търговеца;
-нарастване силата
на крайния потребител - притежаващ
повече знания, може свободно да подбира източниците на информация и да споделя
опита си. Успешният производител ще бъде този, който отговаря на очакванията и
нуждите му през целия процес - преди, по време на и след покупката;
-дигитализацията. За
която проучване показва, че 81% от
потребителите търсят информация в интернет преди покупка, а 41% използват
мобилни приложения, докато пазаруват. Очакванията са един от всеки пет
електроуреда да бъде продаван онлайн до 2018 г.;
-формираща се нова
пазарна обстановка. Тя е свързана с
промени в социално-икономическата среда, допълващите продукти (възможност за
поддържане на комуникация с потребителите и чрез аксесоари и консумативи) и
новата глобална конкуренция. Растежът ще се генерира от оформящата се средна
класа на развитите пазари, но очакванията са до 2018 г. 80% от ръста на пазара
да дойде от развиващите се страни. През настоящата година Electrolux ще
продължи да предоставя пълната гама уреди за домашна употреба в Централна и
Източна Европа, включително и в България, като компанията ще фокусира
вниманието си върху фурните за вграждане, индукционните плотове и сушилните.
А дигитализацията може да се разглежда още и в посока „свързани домове“.
До 2020 г. се очаква „умните“ домакински електроуреди да заемат почти 20% от
пазара. В отговор на тази тенденция, Electrolux представи първата в света
„умна“ фурна, която може да бъде управлявана чрез мобилно приложение и
потребителят има възможност да наблюдава приготвянето на ястието от разстояние,
чрез вградената видеокамера.
По думите на Тамаши налице е изместване на фокуса на потребителското
търсене от свободностоящи към уреди за вграждане. В България дела на уредите за
вграждане вече достигна 26,5%, което е едно добро ниво и следва тенденциите в
Централна и Източна Европа, като дори превъзхожда по този показател някои
съседни държави.

На специално
събитие Андре Токев
демонстрира, колко лесно могат да се постигнат които комбинират традиционното с ултрамодерното готвене, докато
приготвяше гурме-меню.
професионални резултати
при домашни условия, с високотехнологични фурни с пара,
----
Electrolux е глобален лидер при домакинските уреди и при
тези за професионална употреба, като продава повече от 50 милиона продукта на
потребители в повече от 150 страни всяка година. Годишните финансови резултати
на Electrolux Group за
2015 г. показват ръст на продажбите от 2,2% в сравнение с 2014 г. Нетните
продажби за 2015 г. са в размер на 124 милиарда шведски крони (или
приблизително 13,64 милиарда евро). Растежът е генериран до голяма степен от
дейностите в регионите ЕМЕА (Европа, Близък Изток и Азия) и Северна Америка.
Резултатите през
2015 г. потвърждават положителното развитие в ЕМЕА, където оперативната печалба
нараства от 4,2% през 2014 г. до 5,8% за цялата 2015 г., като същевременно
достига рекордните 7,4% през последното тримесечие на 2015 г.
Няма коментари:
Публикуване на коментар