Поколението Z са младежи на възраст между 12 г. и 25 г. Характеризират с
това, че целят независимост, гъвкавост и свобода. Те могат да бъдат много
по-продуктивни, ако имат възможността да работят от където искат и както искат,
като работата трябва да им носи удовлетворение и стойност. Начинът им на
работа и ценностите им са много по-различни от по-старото поколение и е
много важен подходът също да бъде различен. Мисленето им е много по-отличаващо
се, именно защото са родени в по-различно време – в дигиталната епоха - мислят много по-глобално
и индивидуалистично. Те са предразположени
към предприемачески начин на мислене.
Предразсъдъците на бизнеса към Gen Z е, че са мързеливи и нямата
работна етика, но се оказва, че тези предположения не са основателни, защото
всъщност бизнеса не познава това поколение и не знае как да подходи към него.
За да може бизнесът да има правилния подход, той трябва да знае какво
искат и какво търсят младежите от Gen Z.
„Ако искат да имат представители на Gen Z в екипите си и да ги задържат
е необходимо да си променят отношението“, споделя Андрей Илиев, съосновател на Leader Academy. Определено може да се каже, че формалното
образование не подготвя младите хора за пазара на труда.
На 24-ти юни в София ще се проведе конференция Gen Z Revolution, която
ще представи най-голямото проучване в България за Gen Z и пазара на труда.
Проучването поставя основите на националната кампания „100-те изгряващи
звезди“, инициирана от Leader Academy.
Основната цел на проучването е да се “чуе гласа” на младежите от
поколение Z по отношение на пазара на труда, да ги свърже с иновативни компании
и да допринесе за кариерното им развитие.
Целта на националната
кампания „100-те изгряващи звезди“ е да се подберат 100-те най-амбициозни и
мотивирани младежи във възраст между 16 и 25 години от цяла България и да се
осигури подкрепа за тяхното кариерно развитие. Организацията има за цел да им
помогне да открият своите силни страни, таланти и възможности за професионално
развитие в компании. По време на кампанията от всички участници ще бъдат
подбрани 100, които ще получат 100 стипендии, всяка на стойност 1000 лв.
Стипендията е за 1-годишна кариерна акселерираща програма. Тя включва обучения,
менторинг, кариерно профилиране и развиване в 3 основни посоки - формиране на
личен бранд, лидерство и социално предприемачество. Т. е с различни уъркшопи по
време на програмата могат да развият различни умения като – креативност,
критично мислене, лидерство, продуктивност, социална интелигентност и други.
Подборът за „100-те изгряващи звезди“ се осъществява от
професионален екип, който отделя
индивидуално време на всеки кандидат. Разглежда се неговия опит, личностни
качества и мотивация. Близки и приятели от обкръжението на участника отговарят
анонимно и дават обратна връзка за неговото кариерно развитие. След издаване на
профила се търси най-подходящата компания и сфера за развитие и за провеждане
на стаж, в която младежът да приложи силните си страни и да натрупа опит.
Няма коментари:
Публикуване на коментар