Translate

четвъртък, 22 юни 2023 г.

Как поколението Z ще промени пазара на труда?

 
 
Поколението Z са младежи на възраст между 12 г. и 25 г. Характеризират с това, че целят независимост, гъвкавост и свобода. Те могат да бъдат много по-продуктивни, ако имат възможността да работят от където искат и както искат, като работата трябва да им носи удовлетворение и стойност. Начинът им на работа и ценностите им са много по-различни от по-старото поколение и е много важен подходът също да бъде различен. Мисленето им е много по-отличаващо се, именно защото са родени в по-различно време –  в дигиталната епоха - мислят много по-глобално и индивидуалистично.
Те са предразположени към предприемачески начин на мислене.
Предразсъдъците на бизнеса към Gen Z е, че са мързеливи и нямата работна етика, но се оказва, че тези предположения не са основателни, защото всъщност бизнеса не познава това поколение и не знае как да подходи към него. За да може бизнесът да има правилния подход, той трябва да знае какво искат и какво търсят младежите от Gen Z.
„Ако искат да имат представители на Gen Z в екипите си и да ги задържат е необходимо да си променят отношението“, споделя Андрей Илиев, съосновател на Leader Academy. Определено може да се каже, че формалното образование не подготвя младите хора за пазара на труда.
На 24-ти юни в София ще се проведе конференция Gen Z Revolution, която ще представи най-голямото проучване в България за Gen Z и пазара на труда. Проучването поставя основите на националната кампания „100-те изгряващи звезди“, инициирана от Leader Academy.
Основната цел на проучването е да се “чуе гласа” на младежите от поколение Z по отношение на пазара на труда, да ги свърже с иновативни компании и да допринесе за кариерното им развитие.
Целта на националната кампания „100-те изгряващи звезди“ е да се подберат 100-те най-амбициозни и мотивирани младежи във възраст между 16 и 25 години от цяла България и да се осигури подкрепа за тяхното кариерно развитие. Организацията има за цел да им помогне да открият своите силни страни, таланти и възможности за професионално развитие в компании. По време на кампанията от всички участници ще бъдат подбрани 100, които ще получат 100 стипендии, всяка на стойност 1000 лв. Стипендията е за 1-годишна кариерна акселерираща програма. Тя включва обучения, менторинг, кариерно профилиране и развиване в 3 основни посоки - формиране на личен бранд, лидерство и социално предприемачество. Т. е с различни уъркшопи по време на програмата могат да развият различни умения като – креативност, критично мислене, лидерство, продуктивност, социална интелигентност и други.
Подборът за „100-те изгряващи звезди“ се осъществява от професионален  екип, който отделя индивидуално време на всеки кандидат. Разглежда се неговия опит, личностни качества и мотивация. Близки и приятели от обкръжението на участника отговарят анонимно и дават обратна връзка за неговото кариерно развитие. След издаване на профила се търси най-подходящата компания и сфера за развитие и за провеждане на стаж, в която младежът да приложи силните си страни и да натрупа опит.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар