Арт композицията
е част от петото издание на „Culturama“
Lidl представя иновативна арт инсталация като част
от мащабната си стратегия за намаляване на пластмасата. С атрактивна „Златна
клетка за пластмаса“, инсталирана в рамките на фестивала „Culturama” в София, веригата отправя послание за важността на опазване на околната
среда и съхраняване на биоразнообразието. Инсталацията може да бъде видяна на
пл. Славейков в София до 15 юли 2023г., а в дните от 18 юли до 15 август тя ще
продължи да привлича внимание и пред Кино „Кабана“ до Националния дворец на
културата в столицата.
Клетката за пластмаса е вдъхновена от символа на тазгодишното издание
на фестивала – птиците, и е в контекста на изложбата „Носталгия по Рая“ на
Игната Василева, която може да се разгледа на пл. Славейков, като част от
фестивала, до 15 юли. Всеки посетител, който се чувства съпричастен с каузата,
може да влезе в клетката, както и да сканира QR кода, който ще го отведе до интерактивно видео, в които Lidl разказват историята за своята ангажираност с опазването на околната
среда и биоразнообразието. Мотото на компанията е, че мястото на птиците е на
свобода, а пластмасата трябва да остане затворена. Затова, като част от концепцията на „Златна клетка за пластмаса“, Lidl насочва посетителите на „Culturama” и към карта с
обектите в страната, в които те могат да върнат употребявани пластмасови
бутилки и кенове и по този начин да станат част от решението на проблема. Линк към видеото може да откриете тук.
Посланието, отправено към посетителите на културния фестивал, е в
синхрон с цялостната международна стратегия за пластмасата на Schwarz Group,
част от която е и Lidl - REset Plastic. Тя цели до 2025г. да намали с 20%
пластмасата в опаковките на продуктите ни собствена марка на веригата, да ги
направи максимално рециклируеми и в тях да бъде вложен 25% рециклат.
За да изпълни целите си, през март тази година Lidl стартира пилотен проект за обратно събиране на еднократни опаковки от
напитки. Само за първите два месеца пластмасовите бутилки и кенове, върнати
през автоматите на веригата, надминаха 1 100 000 броя. Събраните близо 27 тона бутилки ще бъдат предадени на
българска рециклираща компания, а рециклираният материал ще бъде използван в
страната за производството на нови бутилки. Материалът е достатъчен за
производството на повече от 6 млн.
бутилки за вода 0,5l с 30% съдържание на рециклат /rPET/*. Така ще се реализира
кръговият модел „от бутилка в бутилка“, благодарение на който се намалява
използването на нова пластмаса, пестят се ресурси и се затваря жизненият цикъл
на суровините.
Няма коментари:
Публикуване на коментар