EM-PAX, Gougoutka и Plantum са учебните компании, които спечелиха
първите три места в тазгодишното издание на предприемаческата програма на
Джуниър Ачийвмънт България /JA Bulgaria/ „Учебна компания“. В рамките на 15-ото
издание на инициативата се включиха близо 1000 ученици от над 80 училища от
цялата страна, като 25 учебни компании влязоха в оспорвана надпревара на финала, за голямата награда „Учебна компания“ на годината, който се проведе на
откритата сцена в Пловдив Стейдж Парк.
„Учебна компания“ има за цел в рамките на една учебна година да научи
учениците от средните училища как да развиват и материализират своите идеи,
превръщайки ги в бизнес. По време на програмата участниците реализираха своите
учебни компании в три приоритетни направления – STEAM образование, зелено
предприемачество и високотехнологични решения за градове и общности, а на
финала представиха своите бизнес планове, прототипи и продукти.
“С всяка учебна година задачата на журито в „Учебна компания“ на JA
Bulgaria става все по-трудна, защото младите предприемачи са все по-осъзнати,
създават все по-иновативни научно-базирани решения и сами търсят подкрепата ни
в създаването на работещи бизнес модели. За първа година след пандемията от
COVID-19 имаше толкова много екипи, които имаха не само работещи прототипи, а
готови за продажба продукти и услуги и дори първи клиенти”, сподели Ирина
Илиева, Директор Организационно развитие в JA Bulgaria.
Като част от стратегията си да подпомага младите хора в развитието на
знания и умения, необходими за бъдещата им реализация, Vivacom бе един от
основните партньори на инициативата. Освен финансова подкрепа за провеждането
на ключови етапи от инициативата, специалисти от различни направления в
телекома се включиха като ментори на учениците и ги съветваха по време на
създаването и развитието на техните учебни компании. Представители на
компанията се присъединиха и към експертното жури, което помогна за подбора и
оценяването на всички проекти в конкурса.
„Подкрепяме програмата „Учебна компания“ на JA Bulgaria, защото
вярваме, че младите хора са ключът към бъдещето и че техните иновативни идеи ще
имат положителен принос за нашето общество. Програмата развива силните страни
на учениците, учи ги как да бъдат отговорни и креативни във всяко свое
начинание и ги стимулира да насочат вниманието си към едни от най-важните теми
в сферата на бизнеса, които ще помогнат на всички да живеем по-добре“, сподели
Нели Търкаланова, съветник Корпоративни комуникации във Vivacom.
За поредна година Vivacom връчи и специална награда за
„Високотехнологично предприемачество“. Новият носител на наградата е учебна
компания „SunCase“, от училище Проф. Иван Апостолов, София. В рамките на
програмата Учебната компания разработи прототип на калъф за телефон, който чрез
соларна енергия предава заряд към батериите на мобилните устройства. Една
вдъхновяваща идея, която е комбинация от истинско новаторско мислене,
технологичен нюх и грижа за околната среда.
Победителите в програмата „Учебна компанията 2023“ – EM-PAX ще
представят България на европейското състезание за Учебни компании GEN-E в
Истанбул през юли тази година с иновативния си прототип на контейнер за
разделни отпадъци с фотоволтаичен панел и механизъм за компресиране на
отпадъците.
Няма коментари:
Публикуване на коментар