Индексът на Dow
Jones за 2022г., един от водещите световни референтни показатели
за устойчивост, определи Кока-Кола ХБК като най-устойчивата компания за напитки в света. Компанията успя да надгради миналогодишния си резултат с цели 6 точки и достигна рекордните 93 от 100. Същевременно, за дванадесета поредна година, Кока-Кола ХБК се нареди сред първите три в сектора и бе обявена за лидер в индустрията за шести път.
за устойчивост, определи Кока-Кола ХБК като най-устойчивата компания за напитки в света. Компанията успя да надгради миналогодишния си резултат с цели 6 точки и достигна рекордните 93 от 100. Същевременно, за дванадесета поредна година, Кока-Кола ХБК се нареди сред първите три в сектора и бе обявена за лидер в индустрията за шести път.
„Нашата цел е да осигурим едно по-устойчиво и сигурно бъдеще, като
същевременно не спираме да създаваме добавена стойност за всички наши
заинтересовани страни. Класацията на Dow Jones е поредното доказателство, че
сме поели по правилния път и е голямо признание за усилията, които всеки един
от нас в Кока-Кола ХБК полага, за да поставим устойчивостта в основата на
нашата компания. Миналата година споменах за амбициозната цел, която си
поставихме, а именно да достигнем нулеви нетни емисии до 2040 г. и искрено
вярвам, че ако продължаваме в същия дух, ще превърнем тази цел в реалност“, сподели Зоран Богданович, главен
изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК.
Този резултат
съответства с независимите оценки и резултати за Кока-Кола ХБК от други
уважавани проучвания и индекси за устойчивост, включително MSCI ESG, CDP,
FTSE4Good, както и FTSE Russel ESG.
###
Акценти от ангажимента за устойчивост на
Кока-Кола ХБК*:
·
Намалихме
количеството вода, необходимо за производството на всички наши напитки, с два
милиарда литра от 2011г. и подобрихме съотношението на използваната вода с 9% в
19 приоритетни водни ресурси от 2017г.;
·
Спестихме
над 800 000 тона въглеродни емисии от цялостната си дейност от 2017г. досега;
·
Повече
от 98% от стоките и суровините се набавят от местни производители /от пазара,
на който се произвеждат Кока-Кола продукти/, което се равнява на 3,5 милиона
евро разходи;
·
Издадохме
първата ни зелена облигация през септември 2022г.;
·
Всяко
едно работно място в Системата на Кока-Кола поддържа средно 10 външни работни
места;
·
Обучихме
над 753 000 младежи в 28 държави по програмата #YouthEmpowered от началото ѝ
през 2017г. досега, която си поставя за цел до 2025г. да обучи общо 1 млн. млади
хора;
·
За втора
поредна година публикувахме своята политика и доклад за данъчна прозрачност;
·
39% от
управленските роли в компанията се заемат от жени, като целта е до 2025г. да
достигнат 50%;
·
Най-малко
35% от PET материала, необходим за производството на нашите опаковки, и 50% в
страните от ЕС и Швейцария, да бъде от рециклирана пластмаса до 2025г. През
2022г., Швейцария премина към 100% rPET материали за производството на всички
опаковки на местно ниво, а Италия** и Австрия се очаква да преминат към 100%
рециклиран PET материал от местни производители до 2023г.;
·
Иновацията
KeelClip™ ни позволи да заменим фолиото, необходимо за опаковането на кенове с
разфасовка тип стек, в 22 страни, като по този начин спестяваме 2000 тона
пластмаса годишно;
·
За да
постигнем нашите rPET цели, инвестираме във вътрешни съоръжения за rPET. Това
включва завода ни в Галянико, Италия, който произвежда заготовки за PET бутилки
с въглероден отпечатък – до 70% по-нисък в сравнение с чистата пластмаса. Освен
това, въведохме подобна технология за производство на rPET в заводите в Полша и
Румъния. Общата ни инвестиция в тези технологии е над 50 милиона евро.
------
* Числата се отнасят към 2021г., освен ако
изрично не е посочено друго.
** Не включва
бутилките за минерална вода.
Няма коментари:
Публикуване на коментар