Международно проучване за Lidl показва как
хората възприемат компанията като работодател и какво очакват от нея
90,2% от служителите
на Лидл България са готови да препоръчат компанията като работодател.
Това казват данните от международно проучване за Lidl, проведено във всичките 32 държави, в които веригата присъства.
Това казват данните от международно проучване за Lidl, проведено във всичките 32 държави, в които веригата присъства.
„Склонността на служителите да препоръчват своя
работодател на близки и познати е един от най-значимите показатели в HR сферата. Той е израз
на доверието, което имат хората в своя работодател. Фактът, че толкова
висок процент от нашите служители са готови да препоръчат Lidl на свои близки и
приятели, ни мотивира да работим още повече, за да оправдаваме ежедневно това доверие
– не само с богатия пакет придобивки и доброто възнаграждение, но най-вече с подкрепящата
работна среда, възможностите за развитие и цялостната грижа“, коментира Катерина Шопова, HR директор в Лидл
България.
Проучването
разглежда как служителите на Lidl възприемат компанията и
какво очакват от нея. В България са анкетирани общо 1624 служители на веригата
в цялата страна. От тях близо 70% оценяват Lidl като сигурен работодател, който се грижи за своите служители и застава зад
тях в спокойни, но и в несигурни времена. Според данните 62% от участвалите откриват
в компанията уважение, 58% – екипна атмосфера, а 56% – възможност за бързо
израстване.
Същите показатели
попадат и в ТОП 5 на нещата, които служителите очакват от Лидл България. На първо
място по важност – за близо 72% от анкетираните, е уважението на работното
място. Веднага след него се подреждат възможностите за обучение и развитие, балансът
работа – личен живот и екипната работа. На 5-то място респондентите поставят
атрактивното възнаграждение.
Международното проучване
разглежда и нагласите на три други, външни за компанията групи – професионалисти,
работещи извън Lidl,
студенти и ученици. В България всички те възприемат Lidl като компания с пазарен успех, добра репутация и сигурен работодател. Резултатите
показват още, че в своя бранш Lidl заема водеща позиция в
категориите „Идеалният работодател, за когото искам да работя“ и „Обмислян работодател“.
Уважението на работното място отново е посочено като най-важно, изпреварвайки атрактивното
възнаграждение, което се нарежда на 3-то място по значение.
Допитването разглежда
39 теми, групирани в 4 ключови области – имидж и сила на работодателската
марка, хора и корпоративна култура, възнаграждение и възможности за развитие и
характеристики на работата.
Добрите резултати са
поредното признание за Lidl като работодател. За трети
пореден път тази година компанията бе отличена с международния сертификат TOP Employer. Според проучванията Employer of Choice и Graduate
Survey, Лидл България е съответно в ТОП 3 на най-желаните работодатели в
страната, както и най-желан работодател в ритейл сектор сред студентите. За
трета поредна година веригата бе избрана и за „Работодател на публиката“ в Career Show Awards 2022.
Няма коментари:
Публикуване на коментар