50% от децата в
България са попадали на неприлично съдържание в мрежата. Това
сочи ново проучване, свързано с безопасността на децата в интернет, осъществено от агенция за пазарни проучвания Арбитраж, по поръчка на Yettel. Допитването е проведено сред 302 деца на възраст 7-13 г. и техните родители в периода октомври - ноември 2022г. Според данните 88% от изследваната група деца са всеки ден онлайн чрез различни свои устройства, като 30% не знаят как да създадат силна парола, а 44% дори нямат различни пароли за акаунтите си. Това води до риск от потенциални атаки на профилите на децата, прави ги уязвими и увеличава възможността да станат жертва на онлайн престъпления.
сочи ново проучване, свързано с безопасността на децата в интернет, осъществено от агенция за пазарни проучвания Арбитраж, по поръчка на Yettel. Допитването е проведено сред 302 деца на възраст 7-13 г. и техните родители в периода октомври - ноември 2022г. Според данните 88% от изследваната група деца са всеки ден онлайн чрез различни свои устройства, като 30% не знаят как да създадат силна парола, а 44% дори нямат различни пароли за акаунтите си. Това води до риск от потенциални атаки на профилите на децата, прави ги уязвими и увеличава възможността да станат жертва на онлайн престъпления.
Онлайн тормозът и
неподходящото съдържание продължават да бъдат сериозен проблем сред децата в
световен мащаб. Половината от респондентите на изследването на Yettel са
попадали на неподходящо съдържание в интернет, а основните канали, в които са
откривали плашеща или неприлична информация, са YouTube и TikTok. 8% от тях
споделят, че са ставали жертва на онлайн тормоз.
Изследването има за
цел да покаже тенденциите онлайн поведението на децата и да идентифицира
опасностите, пред които те са изправени в дигиталния свят. Темата за онлайн
сигурността на децата и младежите е сред приоритетните за телекома, чиято
дългосрочна програма “Безопасен интернет” до момента е обучила над 56 000 деца
как да се ориентират в дигиталната среда и да се предпазват от неетичните
практики в нея чрез инициативи като Digital Scouts.
Една от успешните
програми на оператора в това направление е образователната игра “Дигитални
скаути: Знаеш преди, да скролваш”, която на 17 и 18 декември ще се проведе за
четвърти път. Тя е насочена към деца и младежи, които използват интернет и
искат да научат повече за своята безопасност онлайн. В приложението на играта те ще могат да участват в забавна и
образователна викторина и да спечелят множество атрактивни награди, сред които
iPhone 14+ 128GB, гривни Huawei Band 7 и безжични слушалки CELLY Buz1.
Именно онлайн
безопасността е и една от значимите цели в стратегията за устойчиво развитие на
Yettel, свързана с развитието на технологиите за устойчиво бъдеще. Осъзнавайки
отговорността, която телекомуникационната индустрия има в дигиталното
образование и онлайн безопасността на младото поколение, Yettel си поставя
амбициозни цели в това направление. Тази година операторът обяви публично
своите ангажименти към устойчивото бизнес развитие на компанията, като сред тях
е достигането до 40 000 деца годишно по темите за безопасността в интернет, както
и развиването на дигиталните умения на 10 000 души всяка година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар