„Думите имат сила“ е дигиталната кампания, която V+O
Communication стартира по повод 15-тия си рожден ден в България. С
нея агенцията за стратегически комуникации насочва вниманието върху правилния
подбор на думите, техния смисъл и сила за създаване на правилна комуникация.
„Думите са в сърцето на общуването. Всяка дума носи
енергия. Превръщането на някой от тях в модерни, прекомерната им употреба и
пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля. „Изхабените“
думи внасят само шум, но не й стойност. Това ни пречи. Затова си пожелавам всички,
които се занимаваме с комуникация да подбираме внимателно и с грижа думите. Само
тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото
мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти.“, коментира Светлана
Савова, управляващ директор на V+O
Communication България.
В специално създадената анкета „Топ 3 на най-преекспонирането
думи“ над 200 човека, които имат професионално отношение към комуникациите
споделиха своите предложения. Така бяха определени 15-те най-застрашени думи
(подредени по азбучен ред): алтернатива, визия, екосистема, ексклузивен,
етичен, ивент, иновация, истински,
ключов играч, колаборация, проактивен, прозрачен, статукво, уникален, устойчив.
Резултати от анкетата са препотвърдени и от анализа
на съдържанието в материалите, отразяващи събитията около местните избори в
България. Въпреки, че политическото
говорене е частен случай, по данни на мониторинговата агенция Perceptika от изведените 15 думи при
комуникационните специалисти с най-голяма честота на използване са прозрачен /9989
пъти/, алтернатива /7268 пъти/, визия /5207 пъти/, истински /5169 пъти/,
статукво /1621 пъти/, уникален /1415 пъти/.
„За да повдигнем темата за изхабените думи избрахме различен,
леко самоироничен
подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме
видео, в което класическия текст на разказа на Иван Вазов „Една българка“
„обогатихме“ с 15-те най-застрашени думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен.
И защото целта ни е не само да повдигнем
темата, а и да образоваме, кампанията ще продължи в рамките на 15 седмици.
Всяка седмица ще представяме по една от тези „15 златни“ думи с нейното
значение от тълковния речник и чрез визия, разработвана като карикатура, за да
привлечем внимание и съпричастност към темата“, допълни Яворка Петрова PR директор на V+O Communication.
Видеото може да видите тук - shorturl.at/pyLTX
Няма коментари:
Публикуване на коментар