Translate

четвъртък, 19 декември 2019 г.

Изпълнителният директор на Sanofi обяви нова стратегия с фокус върху иновациите и растежа на компанията


Sanofi придобива Synthorx и подобрява позициите си в  имуноонкологията

Изпълнителният директор на Sanofi Пол Хъдсън обяви нова стратегия за развитието на компанията, базирана на четири основни приоритети:
-Фокусиране върху портфолиото от лекарства - приоритизиране на ключовите двигатели на растежа: лекарство за тежка екзема и астма /dupilumab/ и ваксини;
-Ускоряване на научноизследователската и развойна дейност в шест потенциални лекарства;
-Подобряване на оперативната ефикасност за финансиране на растежа и разширяване на маржа на приходите от дейността;
-Преструктуриране на бизнеса на компанията и извеждането на „Лекарствата без лекарско предписание“ като самостоятелна бизнес част от групата на Sanofi.
„Новата стратегия ще ни помогне да направим пробив с най-обещаващите ни лекарства. Ще подкрепим усилията ни в научноизследователската и развойна дейност с по-ясни приоритети и фокус върху постигането на резултати. Sanofi извоюва лидерски позиции в областта на диабета и сърдечно-съдовите заболявания. Вече се подготвяме за следващия ни цикъл, с нов кръг от иновативни решения за пациенти. Уверен съм, че ще постигнем дългосрочен растеж и стойност за акционерите, като същевременно ще превърнем иновациите в трансформативни лекарства за пациентите“, каза Пол Хъдсън.
Sanofi ще заложи на 6 терапии с потенциал да променят практиката в области с висока нужда от терапия или подобряване живота на пациентите -  хемофилия, рак на гърдата, редките болести, множествената склероза  и респираторните заболявания.
Като част от тази стратегия Sanofi обяви придобиването на биотехнологична компания Synthorx за 2,5 млрд. долара. Това ще подобри позициите на Sanofi в областта на онкологичните и автоимунни заболявания. Молекулата THOR-707 има потенциал да се превърне в основата на следващото поколение комбинирани терапии за имуноонкология и може да се комбинира с онкологични лекарства, които вече се използват, както и с нововъзникващия набор от имуномодулиращи средства за лечение на рак в Sanofi. Това дава сериозна заявка не само за справяне с онкологичните, но и с много автоимунни и възпалителни заболявания.
Нова стратегия е свързана и с преструктуриране на бизнеса на Sanofi. Компанията ще функционира с три глобални бизнес звена – Sanofi Genzyme /имунология, редки заболявания, редки кръвни заболявания, неврология и онкология/, Sanofi Pasteur, подразделението за ваксини и „Обща медицина“ /диабет, сърдечно-съдови и установени продуктиІ. Лекарствата без лекарско предписание ще бъдат изведени като самостоятелна бизнес единица в групата на Sanofi с интегрирана научноизследователска и развойна дейност и производствени функции.
Sanofi очаква да увеличи оперативната си печалба с 30% до 2022г., с амбицията тя да надвиши 32% до 2025г. Компанията също така обявява инициативи за ефективност, които се очаква да генерират спестявания от 2 млрд. евро до 2022г. Тези спестявания ще финансират основните й двигатели за растеж, ще ускорят приоритетните проекти на компанията, както и ще спомогнат за увеличаването на оперативната печалба на бизнеса.
Sanofi очаква да увеличи годишния си свободен паричен поток с приблизително 50% до 2022г. спрямо резултата от 4,1 млрд. евро през 2018г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар