Sanofi
придобива Synthorx и подобрява позициите си в
имуноонкологията
Изпълнителният директор на Sanofi Пол Хъдсън обяви нова стратегия за развитието на компанията, базирана на четири основни приоритети:
-Фокусиране върху портфолиото от лекарства -
приоритизиране на ключовите двигатели на растежа: лекарство за тежка екзема и астма
/dupilumab/ и ваксини;
-Ускоряване на научноизследователската и развойна
дейност в шест потенциални лекарства;
-Подобряване на оперативната ефикасност за
финансиране на растежа и разширяване на маржа на приходите от дейността;
-Преструктуриране на бизнеса на компанията и
извеждането на „Лекарствата без лекарско предписание“ като самостоятелна бизнес
част от групата на Sanofi.
„Новата стратегия ще ни помогне да направим пробив с
най-обещаващите ни лекарства. Ще подкрепим усилията ни в научноизследователската
и развойна дейност с по-ясни приоритети и фокус върху постигането на резултати.
Sanofi извоюва лидерски позиции в областта на диабета и сърдечно-съдовите
заболявания. Вече се подготвяме за следващия ни цикъл, с нов кръг от иновативни
решения за пациенти. Уверен съм, че ще постигнем дългосрочен растеж и стойност
за акционерите, като същевременно ще превърнем иновациите в трансформативни
лекарства за пациентите“, каза Пол Хъдсън.
Sanofi ще заложи на 6 терапии с потенциал да
променят практиката в области с висока нужда от терапия или подобряване живота
на пациентите - хемофилия, рак на
гърдата, редките болести, множествената склероза и респираторните заболявания.
Като част от тази стратегия Sanofi обяви
придобиването на биотехнологична компания Synthorx за 2,5 млрд. долара. Това ще
подобри позициите на Sanofi в областта на онкологичните и автоимунни
заболявания. Молекулата THOR-707 има потенциал да се превърне в основата на
следващото поколение комбинирани терапии за имуноонкология и може да се комбинира
с онкологични лекарства, които вече се използват, както и с нововъзникващия
набор от имуномодулиращи средства за лечение на рак в Sanofi. Това дава
сериозна заявка не само за справяне с онкологичните, но и с много автоимунни и
възпалителни заболявания.
Нова стратегия е свързана и с преструктуриране на
бизнеса на Sanofi. Компанията ще функционира с три глобални бизнес звена – Sanofi Genzyme /имунология, редки
заболявания, редки кръвни заболявания, неврология и онкология/, Sanofi Pasteur, подразделението за
ваксини и „Обща медицина“ /диабет, сърдечно-съдови и установени продуктиІ. Лекарствата без лекарско предписание ще бъдат изведени като самостоятелна
бизнес единица в групата на Sanofi с интегрирана научноизследователска и
развойна дейност и производствени функции.
Sanofi очаква да увеличи оперативната си печалба с
30% до 2022г., с амбицията тя да
надвиши 32% до 2025г. Компанията също така обявява инициативи за ефективност,
които се очаква да генерират спестявания от 2 млрд. евро до 2022г. Тези
спестявания ще финансират основните й двигатели за растеж, ще ускорят
приоритетните проекти на компанията, както и ще спомогнат за увеличаването на
оперативната печалба на бизнеса.
Sanofi очаква да увеличи годишния си свободен
паричен поток с приблизително 50% до 2022г. спрямо резултата от 4,1 млрд.
евро през 2018г.
Няма коментари:
Публикуване на коментар