MAG ще участва в партньорство с Beijing Construction
Engineering Group
Manchester Airport Group
(MAG), най-голямата британска летищна група, потвърждава, че ще участва в
тръжната процедура за отдаване на концесия на летище София за следващите 35
години, въпреки че на 1 февруари българското правителство обяви удължаване на
крайния срок до 3 април 2019г.
Заедно с партньора си в
консорциума, китайския строителен гигант Beijing Construction Engineering Group
(BCEG), MAG имаше готовност да подаде своята оферта в Министерството на
транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София на 5
февруари.
MAG потвърждава, че
въпреки, че не е поискал това удължаване на крайния срок, има намерение да
вземе участие в тръжната процедура и възнамерява да подаде оферта до новия
краен срок 3 април 2019 г.
MAG управлява три от
основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст
Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270
дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда
английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG
строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското
международно летище Даксинг.
Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица.
Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица.
В офертата си, MAG ще се
възползва от уникалните умения и предишен опит на китайския строителен гигант
BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът
Beijing Daxing се състои от четири писти, 268 самолетни стоянки и площ на
терминалите от над 700,000 квадратни метра. Когато заработи на пълен капацитет,
това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници,
обслужвайки 620,000 полета и над 100 милиона пътници всяка година. Летището
провежда в момента първи тестови полети и проектът се движи в срок и съобразно
предварителния бюджет.
Участието на BCEG ще
спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и
България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата
„Един пояс, един път“.
Уникалната структура на
собственост на MAG включва както Градския съвет и Общинските власти на
Манчестър, така и дългосрочни частни инвеститори (IFM Investors). Този тип
собственост гарантира, че в основата на растежа на компанията, е способността
да балансира търговските приоритети на летищата с ангажимента си да работи в
тясно сътрудничество с местните общности около всеки обект. По този начин се
гарантира, че те ще имат ползи от гледна точка на инвестиции и създаване на
работни места, а и ще бъде гарантирано и опазването на околната среда.
MAG оперира всяко от
летищата си като самостоятелен обект, с дълбокото разбиране за стремежите и
интересите на местното население, служителите и икономическите партньори.
Компанията разбира и отговорността на управляването на едно летище, имайки
предвид икономическия растеж и просперитет, които то може да донесе на всеки
един град, регион или държава.
MAG има практиката да
работи с местни компании като доставчици. MAG, съвместно с екип от местни
консултанти, вече повече от две години анализира потенциала на Летище София и
беше първият консорциум, който официално потвърди участие в процедурата.
Партньорът на MAG,
китайската държавна компания BCEG, една от световните топ 250 строителни
компании, има над 65 години опит, специализирайки в строителството, развитието
и инвестициите. В BCEG работят над 20,000 човека по целия свят, развивайки
проектите и услугите на компанията в 27 държави на 5 континента, включително с
регионални офиси в Австралия, Канада, Нова Зеландия, САЩ и Великобритания.
BCEG има сериозно
портфолио от завършени проекти в авиационния сектор. До днешна дата групата е
изпълнила и предала повече от 1 милион квадратни метра нови площи за терминали,
15 големи карго/технически хангара и стотици километри писти, пътеки за
рулиране и перони.
Андрю Харисън, изп. директор по летищни услуги на MAG, споделя, че през последните две години са проучили различните бизнес сектори у нас, слушайки жителите на София, какво те биха искали да видят в едно ново, преобразувано летище и въпреки, че са имали готовност за подаване на офертата сега ще подкрепят новата времева рамка и ще продължат да работят до новия краен срок. Защото MAG подкрепя стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица.
Ксинг Ян, Регионален директор на BCEG, споделя:
Андрю Харисън, изп. директор по летищни услуги на MAG, споделя, че през последните две години са проучили различните бизнес сектори у нас, слушайки жителите на София, какво те биха искали да видят в едно ново, преобразувано летище и въпреки, че са имали готовност за подаване на офертата сега ще подкрепят новата времева рамка и ще продължат да работят до новия краен срок. Защото MAG подкрепя стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица.
Ксинг Ян, Регионален директор на BCEG, споделя:
-BCEG има сериозно
портфолио от завършени важни проекти като този, изпълнени в рамките на бюджета
и с най-високо качество.
Ние разглеждаме
процедурата като първи от потенциално много следващи строителни проекти в и
около летище София, и с удоволствие ще работим в тясно сътрудничество с MAG за
подобряване на транспортната инфраструктура и стабилно позициониране на летище
София на авиационната и туристическата карта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар