Това се потвърждава и от
анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата. Над 43% от
фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за
икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след
Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата
дистанция, Китай остава назад в проучването.
Турция, Швейцария, Русия
и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и
Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради
поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества
суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори.
Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания,
след като през изминалата година беше на 20-то място, а в тазгодишното
проучване е на трета позиция.
Над 77% от българските
компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни
партньори, за да повишат износа на продукцията си; 28 % от фирмите търсят добър
партньор при вноса на стоки; 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция
в България, а 14% за инвестиции зад граница.
Българският бизнес има
интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване
(43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.
Близо 2/3 от компаниите
не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да
имат бизнес отношения, а БТПП от своя страна има опит в изграждането на
устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес
от страна на бизнеса. На тях могат да се представят добри практики и
специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на
бизнес.
Търговията с трети страни
е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса.
Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както
и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) са останалите водещи теми,
за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от
проучването. По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в
анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.
Над 66% от анкетираните
компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично
или много добро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар