Дружеството, водещ
производител на натурална минерална и изворна вода, ще продължи и занапред
правомерно да развива и налага марката на българския пазар, каквато е била
практиката му и досега – от 1994 г., когато тя е регистрирана.
Магистратите постановяват, че словната марка Devin напълно отговаря на всички
действащи законови изисквания, регистрирана е в съответствие с националните и
международните правни норми, а също така по никакъв начин не противоречи на
обществения ред и добрите нрави.
С решение от 11.02.2019
г. ВАС, третата и последна инстанция, окончателно отхвърли искането за заличаване на словната марка
Девин/Devin, подадена от „Табаков консулт“ ООД. Съдът определя касационната
жалба като изцяло неоснователна. Първоначално искането на „Табаков консулт“ ООД бе отхвърлено от Патентно ведомство, а в
последствие и от Административен съд – София град.
В своето решение,
магистратите подчертават, че марката Девин/Devin е използвана в пълно
съответствие с добрата търговска практика в сектора. Съдът констатира, че както
при регистрацията й през 1994г., така и при двете последващи нейни
подновявания, Патентно ведомство константно приема, че марката е коректно
регистрирана и отговаря на всички законови изисквания.
Магистратите също така не
откриват причина словната марка Девин/Devin – наименование на град в България и
наименование на находище – да се схваща от потребителя като противоречаща на
обществения ред или на добрите нрави.
„Признатата отличителност на марката води
до извода, че потребителят няма да приема ползването й за неправомерно или
нарушаващо обществения ред. Изразът Девин/Devin сам по себе
си не носи директно послание, което да има пряко дискредитиращо въздействие
върху останалите производители на стоки”, пише в съдебното решение.
В заключение Съдът
постановява, че марка Девин/Devin не е в противоречие с нормативните
изисквания, не нарушава по никакъв начин обществения ред и добрите нрави и не
създава правна несигурност. Напротив, Съдът определя използването на марката
като напълно законно с оглед на спазения ред при нейната регистрация и
приложените от ДЕВИН ЕАД доказателства за получена концесия и системни
инвестиции в разработването на находището и рекламирането на бутилираната вода
с марка Девин.
Вече повече от 20 години,
ДЕВИН ЕАД е пример за отговорно лидерство и дългосрочен ангажимент към
развитието на сектора. Компанията инвестира в образователни и социални
инициативи, продуктови иновации и нови технологии, а също така се грижи за
опазването на околната среда и на природните ресурси в региона, в който
оперира. Здравословната хидратация е част от корпоративната мисия на компанията
и неин основен приоритет по отношение предлагането на висококачествени продукти
и грижа за обществото.
Няма коментари:
Публикуване на коментар